zaterdag 12 februari 2011

Bezoek India

Gelukkig niet meer met de bus van domestic naar international in Delhi
De afgelopen week heb ik weer eens bezoek aan India gebracht. Veel van het ontwikkelwerk dat we uitvoeren wordt daar namelijk uitbesteed. Het reisgezelschap bestond vanuit onze zijde deze keer uit Berber, Erik, Geert Jan en ikzelf. Deze keer was het wel een trip met wat stops. Zoals gebruikelijk was de eerste etappe met KLM naar Delhi, waar we de overnachting deden. Daarna ging de reis echter naar Pune en daarop vloog ik voor het eerst met Kingfisher (even wennen, daar was geen business class). In Pune was er een bezoek van anderhalve dag, met name om het team daar te leren kennen (en zij ons) en een uitleg over het programma te geven, aangezien dat team net gestart was. Daarna moesten we naar Chennai, maar daar bleek geen rechtstreekse verbinding mogelijk te zijn. Dus via het altijd rustieke Bangalore naar Chennai.

Bijzonder mooie hotel kamer in Pune in Le Meredien, aanrader!
Dat was de hoofdbestemming van onze reis, waar we drie dagen bleven om ons factory model weer eens goed onder de loep te nemen, de manier van agile werken te bespreken en het programma dat ik sinds kort onder mij  hoede heb aan de offshorekant eens goed door te nemen. Na deze activiteiten was het voor Geert Jan en mij  tijd om naar huis te gaan, omdat onze taak er voor nu wel op zat. Erik en Berber bleven omdat er komende week nog verdere afstemming met de factory van een ander domein nodig is. Leve de electronische tijden, want 5 minuten nadat GJ en ik weer weg gingen, begon de verdere email communicatie alweer op gang te komen met de achterblijvers :-) en die zal de komende week natuurlijk op gang blijven.  De terugreis ging vrij soepel (Chennai, Delhi, Amsterdam). Wat daar erg bij hielp is dat het vliegveld van Delhi voor de common wealth games helemaal is aangepast en dat je tussen domestic en international gewoon kunt lopen ipv dat je op een aftandse bus moet wachten, maar alle risico's van doen (je moet we van gate A1 naar D48 lopen, maar goed, dat heb je ervoor over als reiziger!!). En hoewel ik moeilijk kon slapen, heb ik een beetje gedommeld, genoeg om tot nu toe in ieder geval door te trekken. Nu net thuis en straks vroeg naar bed om van een goede nachtrust te genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten