zaterdag 19 februari 2011

Verkiezing Provinciale Staten

Jeroen heeft zijn keuze gemaakt!
Binnenkort is het weer zover, we mogen als Nederlanders weer naar de stembus. Deze keer voor de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Ik moet eerlijk bekennen dat het, op de verkiezingen voor de waterschappen na, voor mij in essentie de minst interessante verkiezingen zijn, want ik kan geen drie dingen bedenken die de provincie voor mij doet. Sterker nog: ik moest heel erg hard nadenken wie nu ook alweer de commissaris van de koningin van Noord Holland was. Ik dacht eerst aan de Groen Links topper Harry Borghouts die 78 miljoen belastinggeld in de put van Icesave wist te storten, maar die is inmiddels alweer verdwenen en nu is het natuurlijk Johan Remkes, de ex-minister van de VVD.

Deze keer is het natuurlijk interessanter, want uiteindelijk vertalen we de verkiezingsresultaten naar de bezetting in de eerste kamer en daar hebben we natuurlijk nu geen PVV vertegenwoordiging, waardoor het voor het kabinet soms veel energie kost om wetgeving door te voeren (hoe gedateerd is dit orgaan...). Dus ik zal, zoals het een goed democraat betaamd, natuurlijk weer mijn recht doen gelden, maar om nou te zeggen dat ik precies weet wie lijsttrekker Elisabeth Post is en waar ze voor staat....nou, nee. Jeroen heeft zijn keus op gevoel gemaakt. Op een brug in Haarlem waren allerlei posters van de diverse politieke partijen geplakt en toen ik Jeroen vroeg welke hij zou kiezen, liep hij spontaan naar die van de ..... SP!! Daar moet ik toch nog even een goed gesprek mee gaan hebben, want als dat zo door gaat, gaat het helemaal de verkeerde kant op met die jongen en groeit hij op voor galg en rad :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten