vrijdag 18 februari 2011

Eten in India

Een hamburger in The Cappuccino in het Sheraton in Chennai
Mijn laatste post voor wat betreft mijn bezoek vorige week aan India. Deze keer over het eten dat er daar geserveerd werd. Deze keer heb ik alleen in de hotels gegeten waar ik ook gelogeerd heb. In het Radisson in Delhi was het barfood, waarbij met name de knoflook garnalen op vielen door, nou ja, de vele knoflook en de heerlijke sate! In Pune in het Meridien aten we klassiek Indiaas eten op de dak van het hotel, bij een ijskoud zwembad en met veel geluid van het rangeerterrein van het station achter ons. Prima voedsel, maar als men lam serveert en zegt dat het kip is, dan is er wel iets fout. Daarna was het Chennai en het Sheraton. Daar aten we in The Cappuccino, zeg maar het eetcafe dat daar 7x24 open is. Op aanraden van mijn mede reizigers nam ik de eerste avond de hamburger, ook omdat iedere middag een volledig Indiaas buffet geserveerd werd en dat twee keer per dag vond ik wat veel van het goede. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze hamburger.....echt een van de smerigste was die ik ooit gegeten heb. Taai, smakeloos en het broodje was zo oud als de weg naar Rome.

Tonijn met een zure garnering: verrassend fris!
De tweede dag in de Cappuccino was het Indiaas, maar echt van een beschamende kwaliteit. De derde dag was ik er klaar mee, en kozen we voor On The Rocks, waar live muziek werd gespeeld door een violiste die met een band meespeelde en moderne nummers van een enigszins klassiek jasje voorzag. Hoewel beschimpt door mijn tafelgenoten vond ik het eerlijk gezegd niet zo heel slecht. Het diner was het beste wat ik de week in India gegeten heb, het was tonijn vooraf, gevolgd door een heerlijke Australische steak in een pittige kruidenmix en geserveerd met een barbecuesaus waar de mensen uit de zuidelijke staten van de Verenigde Staten jaloers op zouden zijn geweest.  Daarna kwam wel een flinke tegenvaller: om 11 uur ging de tent eigenlijk al dicht, maar Geert Jan en ik mochten nog even een tijdje blijven zitten om gezellig na te tafelen en om de afgelopen week en de ervaringen die we opgedaan hadden door te nemen. Is toch wel even wennen, want in Nederland word ik om 1 uur 's nachts nog niet gesommeerd om weg te gaan, maar hier begonnen zo rond 11.30 uur de obers wel erg veel langs onze tafel heen en weer te lopen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten