zondag 13 februari 2011

KLM Huisjes

De huisjes van KLM
Een van de terugkerende gebeurtenissen als je business class met de KLM vliegt, is dat je aan het eind van de reis een KLM huisje uit mag zoeken. Dat betekent dat de stewardess dan met een dienblad komt met daarop kleine delfts blauwe huisjes met een slokje jenever van Bols erin. Voor de reiziger die vaak vliegt, is het een sport geworden om deze huisjes te verzamelen.

Nu heb ik veel in mijn leven verzameld, maar deze serie laat ik aan mijn deur voorbij gaan, ook omdat ik te weinig op dit niveau reis om er echt meters mee te maken. Maar een collega spaart ze wel, dus toen we op de heen reis een huisje uit mochten zoeken, pakte ze haar lijstje en koos ik er een die ze nog niet had. Op de terugweg was het iets ingewikkelder, want zij bleef nog een week in India, maar geen nood, ik kreeg het bijgewerkte lijstje mee. Aan het eind van de vlucht van Delhi naar Amsterdam kwam de stewardess weer langs, maar bleek er geen huisje meer te zijn die zij nog niet in de verzameling had. Maar gelukkig liet mijn arendsoog mij niet in de steek. Ik had namelijk een buurman uit Kenia, waarvan ik zag dat hij net voor mijn neus een huisje kaapte die wel aan de eisen voldeed (lees: nog niet in de verzameling) en na met wat gebroken Engels (van hem dan) en bewegingen met handen en voeten, wist ik de huisjes tussen ons te ruilen.  Een overwinning voor de cursus "onderhandelingsvaardigheden voor gevorderden", die ik ooit bij CMG genoten heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten