zondag 27 februari 2011

Librije

De Librije in Zwolle
Aanstaande vrijdag is wellicht al het culinaire hoogtepunt van 2011 voor mij (tenminste, van hetgeen er tot nu toe gepland staat natuurlijk :-)). Dan brengen Ans en ik een bezoek aan De Librije. De reservering is 16 maanden gelden gemaakt, want dat is nog steeds de wachttijd om op een vrijdag of zaterdag in De Librije te gaan eten. Wat schetst mijn verbazing, dat ik afgelopen week via Twitter van Alle Toprestaurants (geweldige site en gratis te downloaden app op de iPhone overigens voor de levensgenieter:-)) moest lezen dat de Firma Boer in financieel zwaar weer zit. Dagblad de Stentor wist dit te melden, waarin ook kennis wordt gegeven van het feit dat men enerzijds met de koop van het pand waar het Librije Hotel en restaurant Librijes Zusje gevestigd is een te hogen schuldenlast (inclusief dito rente) op zicht heeft genomen, maar anderzijds ook gewoon teveel personeel in dienst heeft zodat het allemaal niet meer uit kan. Het gehele artikel is hier te te lezen. Ook hier is dus een reorganisatie noodzakelijk, waarbij terug gaan naar de kernactiviteiten van het bedrijf en een bijbehorende heroverweging van het benodigde personeel centraal staan. Tja, zo zie je maar, dit gebeurd dus niet alleen bij grote multinationals, maar ook op kleinere schaal. Ik hoop wel dat ze vrijdag nog open zijn...:-).....

2 opmerkingen: