vrijdag 25 februari 2011

FTD: het was mooi

FTD gaat ermee stoppen nav rechtzaak met Brein
Afgelopen week wilde ik weer eens kijken of er nog leuke dingen te downloaden waren. Ik liep wat achter met afleveringen van onder andere The Mentalist (mn omdat we nog vol in The Killing zitten, wat een super serie overigens!!), dus ik ging er eens voor zitten. Bij het opstarten van een van mijn meest favoriete applicaties, FTD (die het opzoeken van zaken in newsgroepen heel erg makkelijk maakt), werd ik verrast met een bericht in de mailbox van FTD. Shock en horror waren vervolgens mijn deel, want daarin stond de aankondiging dat FTD ermee gaat stoppen. De rechtzaak die zij hadden gevoerd tegen de stichting BREIN was verloren gegaan en de rechter had verordineerd dat FTD uit de lucht zou gaan. Hoewel men nog overwoog om een bodem procedure door te zetten, heeft men uiteindelijk besloten de handdoek in de ring te gooien. Erg jammer, want veel mensen (meer dan 400.000) maakten actief gebruik van dit top initiatief. Dus dat wordt of weer zoeken in de news groepen bij usenet (gelukkig heeft Newsleecher een mooie zoekfunctie), of een echt alternatief vinden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Spotnet (met dank aan Rene), maar iedereen die me met een beter alternatief kan verblijden nodig ik graag uit om te reageren!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten