zaterdag 26 februari 2011

Spotify

Een bijzonder goede dienst: veel gratis muziek met Spotify
Vandaag was ik bezig met wat onafgeronde zaken op de Mac aan het bijwerken, waarbij ik een muziekje op wilde zetten. Helaas, mijn iPod was ingepikt door Daan en Jeroen en met de nummers die ik nog op de Mac had staan had ik het wel even gehad. What to do? Ik herinnerde me een applicatie waar ik vaak van gehoord had (onder andere in mijn gadget lijfblad Stuff), genaamd Spotify. Daar zou je op een hele makkelijke manier miljoenen gratis nummers moeten kunnen vinden, in afspeellijstjes stoppen en af kunnen spelen. Klonk te mooi om waar te zijn, maar vooruit, proberen kan altijd. Dus snel snel naar www.spotify.com/nl, binnen een minuut een profiel aanmaken (gratis tip voor Spotify: als je een rubriek vergeet in te vullen, accentueer even wat dat is, anders zoek je je scheel), een zoekpdracht naar een nummer doen (ik koos "just like a pill"  van P!nk) en....presto.....we waren aan het luisteren. Jemig, het is dus echt zo makkelijk als men had gezegd!! Dat is wel heel erg gaaf. vervolgens kost het een paar minuten om een afspeellijst aan te maken, uit te vinden hoe je je Spotify account aan Facebook koppelt, je afspeellijst publiek maakt en hoe je nummers die je goed vindt aan kunt prijzen.

Ik nam gelijk maar een abonnement voor 4,99 euro per maand, dan ben je gelijk af van alle vervelende reclames en heb je onbeperkte stream time (anders beperkt tot 20 uur per maand), je kunt de account ook zonder beperkingen op je mobiel gebruiken en nog wat zaken. Inmiddels heb ik een paar "playlist"  aangemaakt (oa Motorhead, NOFX, Pennywise en de onvolprezen Ben Saunders), en een paar aanbevelingen geschreven die op Facebook en op Twitter geplaatst zijn. Eerlijk is eerlijk: dit had ik wat eerder uit moeten proberen, want het zit echt geweldig in elkaar. Uiteraard ook wat nadelen, zo staan echt niet alle artiesten in Spotify, en dan gaat het wel over grote bands als bijvoorbeeld AC/ DC en Metallica, maar goed, je kan niet alles hebben in het leven. Maar super makkelijk dus, absoluut een aanrader. Nu eens kijken hoe e.e.a. makkelijk te streamen is naar normale speakers of een Squeezbox Touch van Logitech. Leuk om uit te zoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten