donderdag 17 februari 2011

Winkelen in India

De leukste winkel in Chennai!
Zoals bij sommigen van de lezers inmiddels al bekend is India niet mijn meest favoriete land ter wereld. Natuurlijk moet ik er af en toe heen voor mijn werk, maar ik zou er nooit uit vrije wil naartoe gaan. Op de een of andere manier spreekt het land me niet aan. Een analyse voor mijzelf leerde me dat dat voornamelijk komt omdat ik vaak het gevoel heb dat ik opgesloten zit. Niet letterlijk natuurlijk, maar je loopt niet even het hotel uit, om een wandelingetje te maken. Ook als je in bijvoorbeeld Fishermans Cove zit, is het niet anders dan bijna op het reservaat blijven in het zwembad, maar oh jee, nee, je gaat niet buiten het hek. Voor iemand als ik die dat toch graag doet om, bijvoorbeeld, eens wat winkeltjes te kijken, is dat lastig en vervelend. Shoppen in India is voor mij dus geen bezigheid, want bij winkels kom ik bijna niet in de buurt en de enige keer dat ik het gedaan heb in Bangalore heeft het geen indruk op mij gemaakt.

Nu zat ik afgelopen reis in het Sheraton, en bij het inchecken viel mijn oog op een kleine niche in de muur waar een bord stond dat aangaf dat om de hoek twee winkels waren. Natuurlijk werd mijn interesse gewekt en werd ik door de aardige mevrouw van het Sheraton naar de winkels gebracht (dat was toch maar liefst 20 meter verderop, dus ik was blij dat ze dit deed, anders was ik wellicht verdwaald...). Wat schetste mijn verbazing? Er waren maar liefst twee winkels!!! Maar voor mij wel heel erg gevaarlijke, want aan de ene kant zat Mont Blanc en aan de andere kant Tag Heuer. Twee van mijn all time favoriete merken!

Gelukkig wisten mijn mede reizigers me te bedwingen om direct naar binnen te stormen en tot aanschaf over te gaan. Er lag wel erg veel moois namelijk, maar het blijkt dat luxe merken (de originele dan natuurlijk :-)) ongeveer 25% duurder zijn dan in Nederland. Dat stemt mij als Nederlander natuurlijk niet tevreden, want hoewel ik normaal altijd simpel kijk of ik het er voor over heb, krijg ik er toch een minder bevredigend gevoel bij als ik iets in den vreemde koop, dat uiteindelijk voor minder geld in Nederland te koop blijkt te zijn. Dan is er maar een reden om het te kopen, en dat is ter ondersteuning van een hele mooie herinnering. Maar ik denk dat ik die niet in India op ga doen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten