woensdag 14 september 2011

De iPad story continues

Dit wilde ik wel even met Apple doen
Gisteren kreeg ik een mail van de reparatie service van de iCenter keten, met daarin een reparatie offerte. Ik was natuurlijk bijzonder geïnteresseerd wat daarin stond, want mij was in eerste instantie vertelt dat het garantie werk zou zijn. En waarom zou je dan een offerte sturen. Het eerste deel was niet veel belovend, want daarin stond dat er schade "van buitenaf"  ontstaan was. Tja, dat kon ik niet tegenspreken, want Jeroen had hem laten stuiteren. Maar daarna kwam de echte verrassing, de kosten van de reparatie kwam uiteindelijk uit op 815, 01 Euro. Ja, jullie lezen het goed. De snelle cijferaar denkt nu: maar een nieuwe iPad kost toch 799 Euro. Yep, inderdaad, dat klopt, de reparatie was duurder dan een nieuwe te kopen. Het geeft mij het gevoel dat er echt helemaal niet naar gekeken is, dat men heeft vastgesteld dat er een schade was en daarna niet de moeite heeft genomen om ook maar een blik te werpen of het probleem opgelost kan worden en een voorstel doet dat zo bizar is, dat ik er nooit op in zal gaan. Dat vind ik echt erg slecht en bijna getuigen van een misplaatste Apple arrogantie. Vrijdag ga ik de iPad gewoon weer ophalen, want behalve de 3G functionaliteit doet hij het gewoon prima.

Erg jammer dat hier zo mee omgegaan wordt. Apple spullen zijn echt helemaal super in werking en design, maar de service is het best te beschrijven als klungelig, onprofessioneel en bijzonder amateuristisch. Wellicht doen ze het om het Apple care protection program meer te verkopen, want hier wil je echt niet op vertrouwen als klant. Hopelijk wordt het met de komst van een echte Apple Store beter!

Nu is wel de vraag: koop ik nog een nieuwe iPad2 of wacht ik op de iPad3. Ik heb nog een prima iPad 1 en die kan ik voor werk gebruiken en de 2 aan Daan en Jeroen geven. Of een minimum versie van de iPad 2 met 3G kopen (16 GB). Met 81 officiële volgers mag ik van jullie toch wel wat advies verwachten??

2 opmerkingen:

  1. wachten op de Ipad3

    gewoon een app op je telefoon zetten waarmee je via het internet van je telefoon met je ipad kunt internetten. Heb je dat 3G niet nodig. Nieuwe Ipad onnodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat er niet verder op gereageerd is. Was wel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen