zaterdag 17 september 2011

The price is right!

Bij het Allegro kun je over de kamerprijs onderhandelen!
Een maand of twee geleden heb ik al ons hotel in Chicago gereserveerd. Het is het Allegro geworden, waar ik een King Deluxe kamer had vastgelegd. Nu houden we van een wat ruimere kamer, zeker ook de badkamer mag wat ons betreft de nodige oppervlakte hebben. Na een korte bestudering van de site van Allegro zag ik dat er ook een King Premier kamer was die een stuk meer vierkante meters had en potdikke, je kreeg er nog een badjas met zebraprint bij ook (dat kun je toch niet laten liggen :-)). Omdat een email adres niet te vinden was, vulde ik een formulier in met de vraag of ik een upgrade uit zou kunnen voeren en dus een Premier ipv een Deluxe kamer kon nemen en wat dat dan zou gaan kosten. Bijna per kerende post kreeg ik een bericht terug van Michael Nelson Junior, de VIP Reservations Agent (ik voelde me gelijk belangrijk), die vertelde dat het mogelijk was en dat de prijs uitkwam op 299 dollar per nacht (mijn oorspronkelijke reservering voor de Deluxe was 249 dollar per nacht). Even twijfelen, maar ik was snel om, dus een mail terug naar Michael om te zeggen dat ik geinteresseerd was, maar dat, aangezien we zeven nachten bleven, hij ons wellicht een interessant aanbod kon doen. Wederom ongeveer vijf minuten later kwam er een aanbod: we mochten de Premier kamer hebben voor 215 dollar per nacht. Uhhh.....maar dat is minder dan voor de Deluxe. Dat bleek te kloppen, want we hadden de "friends & family"  korting gekregen. Ergo: we kregen een luxere en grotere kamer voor 35 dollar minder dan we oorspronkelijk gereserveerd hadden!!!

Ik weet niet precies hoe dit gegaan is, maar het zal wel met "good karma"  te maken hebben :-). Ik heb er in ieder geval van geleerd dat in plaats van rechttoe rechtaan in de Verenigde Staten een reservering te maken eerst maar even een mail te sturen om een aantrekkelijke aanbieding te krijgen. Kost je vijf minuten en kan je dus flink wat opleveren!

2 opmerkingen:

  1. Ik zeg jij gaat de kamers regelen in Memphis & nashville

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is gebruikelijk :-). Ik hoop dat ze voor een verblijf van 3 dagen net zo een korting kunnen geven als bij een verblijf van 7 dagen :-).

    BeantwoordenVerwijderen