maandag 12 september 2011

Schoorlse Duinen Loop

Jeroen kwam mij aanmoedigen!
Zondag stond, na een training van drie maanden, de eerste wedstrijdloop van mijn leven op het programma. Samen met een flink aantal mensen van de familie togen we naar Schoorl. De afstand van de loop was niet schrikbarend, namelijk vier kilometer. Aangekomen in Schoorl vonden we het startpunt snel, er waren al een flink aantal mensen die zich bij het cafe dat als verzamelplaats diende en zich daar aan het inschrijven waren. Voor de start even gesproken met de organisator en die gaf aan dat het best een pittig trajectje was. Ik nam aan dat dat een beetje bangmakerij was. Toen we om 10.35 uur los gingen (Ans, Hinkje, Danielle, Joost, Morrison, Andrew en ik), begonnen de groep gelijk snel te lopen. Hoewel ik mezelf erg had ingeprent mijn eigen tempo te lopen, blijkt dat bij het lopen in een groep toch erg moeilijk, want in het enthousiasme ga je toch snel mee. En dat is me uiteindelijk ook opgebroken, tezamen met het feit dat ik twee weken weinig kilometers in de benen had zitten. De loop bleek echt heuvel op, heuvel af te zijn, wat ook wel bleek uit de Runkeeper meting, die aangaf dat dit de loop was waar ik het meest bergop ben gelopen. Betekende ook dat ik uiteindelijk een keer extra een minuut wandelen in moest bouwen. Het was wel erg leuk dat bij de laatste kilometer ik binnengehaald werd door onder ander Hans, Leny, Willy, Jeroen en Ans, dat gaf een extra impuls om de laatste 500 meter er nog een extra snok aan te geven. Overigens bijzonder dat Ans me binnen kon halen, want zij liep het stuk toch aanmerkelijk sneller dan ik dat had gedaan, daar was ik dan ook weer erg trots op (goed gedaan, meisje, ook terwijl je in de uitslag als Ad vd Weg te boek stond!!), evenals op iedereen die dit toch maar weer mooi gepresteerd heeft! Ik denk niet dat we er volgende maand weer bij zijn, maar de ervaring was wel goed om op te doen.

Oh ja, wel leuk om te zeggen: nadat de laatste deelnemer van de 4 kilometer binnen was, kwam letterlijk 1 minuut later al de winnaar van de 10 kilometer binnen. Er is dus nog ruimte voor verbetering :-)!

1 opmerking: