dinsdag 6 september 2011

Weer een game uit.....of niet?

Leuk spel, maar zes keer uitspelen lijkt mij wat veel.....
Tijdens mijn vakantie kreeg ik een sms van mijn neef Joost of hij mijn versie van Dawn of War II mocht lenen. Geen probleem natuurlijk, maar ik moest nog een stuk Retribution uitspelen, dus ik zei dat ik hem na de vakantie wel even terug wilde hebben om dat nog te gaan doen en dat hij daarna het spel mocht hebben.  Keurig netjes kreeg ik daags na terugkeer het spel en de afgelopen week heb ik hier de nodige uurtjes ingestoken met als resultaat dat ik zondag de laatste missie uitgespeeld heb. Tenminste.....dat dacht ik. Na een iets verdere bestudering bleek dat naast de Space Marines versie, je dit spel ook met vijf andere soorten figuren kunt spelen (Imperial Guard, Orks, Chasos Marines, Tyrants en Eldar).

Op zich wel interessant, want met andere eenheden speel je het spel weer anders. Een snelle scan van de eerste twee missies met de Imperial Guard leverede echter op dat de missies hetzelfde waren als met de Space Marines, of in ieder geval de kaarten waarop je speelt zijn hetzelfde. Het feit dat je met andere eenheden speelt, met andere krachten (zo hebben de Space Marines erg sterke, kleine eenheden en heeft de Imperial Guard niet zo heel sterke maar wel hele grote eenheden) en andere helden maakt de verhaallijn anders en daardoor interessant. Maar toch, als dat zo blijft, betekent dat je iets van 15 missies zes keer moet doen, en dan begint er toch een bepaalde mate van herhaling in te komen. De afloop zal op zeker anders zijn (het maakt nogal wat uit of de Space Marines of de Chaos Space Marines uiteindelijk winnen :-)), maar of ik daar nog die tijd in wil gaan steken, betwijfel ik ten zeerste. Het spel moet uiteindelijk snel naar Joost :-)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten