vrijdag 9 september 2011

iPad avonturen

Op vakantie was mijn iPad kaduuk gegaan. Na een stuiter van Jeroen was het glas gebroken en de sim werd niet meer herkent. Na enig zoeken vond ik iPhoneworld op internet die aangaf alle soorten reparatie te doen. Gelijk de iPad weggebracht (overigens na wat moeizame communicatie) en er vanuit gaande dat met een dag of twee ik de iPad weer terug zou hebben. Helaas, dat bleek niet het geval en na een week kreeg ik te horen dat men het glas had vervangen en dat ik de iPad weer kon halen. "Maar wordt de sim ook weer herkent", was mijn volgende vraag. Ah, dat bleek men vergeten te zijn. Na een halve dag kreeg ik als antwoord dat men de sim niet kon maken, omdat hij niet kapot was. Dus hij deed het weer? Nee, dat niet, maar er was niets kapot. Dit begon dusdanig bizar en Kafka-esque te worden, dat ik besloot om de iPad maar weer op te halen. Nee, iPhoneworld kan ik echt geen goede aanbeveling geven. Het glas is weer prima hoor, daar niet van, maar de hele service en de valse beloften om alles te maken en dan niet af te komen, dat kan ik niemand aanraden.

Met een gemaakte glasplaat en een niet herkende sim ging ik daarom maar naar AMAC, de Apple reseller in Utrecht. Daar aangekomen vertelde ik mijn hele verhaal aan een medewerker die daarop zei dat hij niet van de reparaties was, maar me graag aan een collega voorstelde. Die liet 5 minuten op zich wachten, vertelde toen dat hij net nieuw bij reparaties was, pakte de iPad aan, liep naar een kamertje achter in de zaak en kwam vervolgens terug met het advies om de iPAd softwarematig te herstellen. Uh ja, maar het is een hardware probleem. Dat kon wel zijn, maar dit moest toch echt en dan zou het probleem zo maar eens opgelost kunnen zijn. En anders Apple bellen en als dat niet zou helpen, maar dat kon haast niet het geval zijn, mocht ik nog eens terug komen. Met een erg hoog Windows en Helpdesk gevoel (heeft u al een keer control alt delete ingedrukt??) verliet ik het pand. 's Avonds gelijk geprobeerd en wat schetste mijn verbazing: het hielp geen donder!! Tot zover de service gerichtheid en expertise van AMAC in Utrecht, ook echt een paar toppers bij elkaar!!

Als laatste in deze soap vandaag naar iCenter in Haarlem geweest. Daar pakte iemand de iPad van me over, keek ernaar,  voerde waar ik bij stond een aantal testen uit en kwam tot de conclusie dat hij echt naar Apple gestuurd moest worden. Dat regelde hij allemaal keurig, maar het duurde wel een eeuwigheid. Inmiddels is de iPad op weg en word ik via de email op de hoogte gehouden van de voortgang. Het schiet al op, want ik zit op dit moment in stap 2 van 12....

Wat is dat toch met Apple. Mooie spullen die het super doen, maar als het mis gaat ben je wel aan de Goden overgeleverd. Het wordt tijd voor een echte Apple winkel met een goede Genius bar, want met dit soort malloten gaan ze het op de dienstverlening niet redden. Dat is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan mijn overgang van Windows naar Mac. Als ik op Windows een probleem had, bracht ik het apparaat bij PC Depot in Halfweg of ze kwamen het bij mij thuis fixen. Maar helaas hebben ze daar geen verstand van Apple, anders had ik het wel geweten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten