zondag 4 september 2011

We zijn weer begonnen!

De bijbel volgens Evy!
Na in de vakantie slechts een keer hard gelopen te hebben (het was gewoon simpelweg te warm), had ik afgelopen week wel de nodige opstart problemen om weer aan het hardlopen te beginnen. Maar de loop in Schoorl komt met rasse schreden dichterbij (11 september is het zo ver) en dan is het toch wel noodzakelijk voor  mij om de nodige kilometers in de benen te hebben. Daarom werd het zondag weer tijd om de schoenen aan te trekken en weer op pad te gaan met mijn coach Evy Gruyaert in de oren. Het was even goed kijken met welke les ik zou gaan starten, en uiteindelijk kwam ik uit op een les waarin ik 35 minuten te keer moest gaan. Het was gelukkig droog, maar de luchtvochtigheid was aan de hoge kant, maar op zich ging het niet verkeerd, in 35 minuten wist ik net iets meer dan 5 kilometer te lopen. Toen ik na afloop Runkeeper indrukte, kreeg ik bijna direct een mail waarin stond dat ik een heleboel records had gebroken. Dat kwam mij wel erg raar over, dus een nadere bestudering van de resultaten was aan de orde. Wat bleek: ik had de instelling nog laten staan op mijn laatste activiteit. Dat wilde dus zeggen, dat ik geklokt had dat ik 5 kilometer GEZWOMMEN had in 35 minuten (het Nederlands record is overigens 54 minuten :-)). Gelukkig kon een en ander via de website van Runkeeper eenvoudig hersteld worden, zodat het niet helemaal als een fake prestatie op internet beschikbaar kwam. Nou ja, het betekent in ieder geval dat ik ook nog profijt kan hebben bij Evy's tweede boek, "Start to swim".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten