dinsdag 27 september 2011

Meezingen met Danny en Henk

Moeders samen met Henk Poort in de zaal!!
Zondag was het tijd voor een stukje ouderwetse Amsterdamse gezelligheid. Mijn moeder en ik gingen namelijk naar een optreden van Henk Poort en Danny de Munk, genaamd "Jeugdherinneringen". Optreden was in de Rode Zaal van de Meervaart en bij binnenkomst zag ik op het podium allemaal lampen staan met roze lampenkappen en roosjes erop. Ik werd direct ongeveer 30 jaar terug in de tijd geworpen, want zelfs het tafeltje waarop een van de lampen stond was een exacte kopie van wat we thuis hadden. Om half drie begonnen de heren, waarna heel veel Amsterdamse levensliederen van onder andere Willy Alberti, Johnny Jordaan, Manke Nelis en Andre Hazes ten gehoren werden gebracht, afgewisseld met wat Engels repertoire van Frank Sinatra, Engelbert Humperdink en Tom Jones. De ene na de andere meezinger volgde, vaak ook met teksten die op het podium geprojecteerd werden, zodat het geen enkel probleem was om hard en val mee te zingen. Aan het eind van de show kwam er een koor optreden, waarbij Danny en Henk in de zaal een plekje zochten. En waar ging Henk Poort zitten? Jawel, naast mijn moeder en hij vond het geen probleem om even voor een foto te poseren. Om kwart voor vijf was het feest afgelopen, en na een laatste toegift van Buona Serra met een strakke saxofoon solo was het tijd om, al lallend en nagenietende de auto op te zoeken. Een zeer geslaagde besteding van de zondagmiddag en als de aankondiging klopt dat er binnenkort ook nog een "Jeugdherinneringen 2"  aankomt, dan vermoed ik dat we ook, met onze soepele stembanden in optima forma, zullen bezoeken :-).   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten