donderdag 15 december 2011

De etagere

Hij is mooi!!
Afgelopen dinsdag had Daan een stress momentje. Op De Hoek werd door de leidsters voorgesteld om een etagere voor kerst te gaan maken. Daan had daar niet zo heel veel zin in, waarna door de dames gezegd werd: "ach, wat jammer, want ik weet zeker dat je moeder het heel leuk zou vinden". Toen Ans Daan kwam halen en dat inderdaad ook zei, werd het de kleine perfectionist even teveel. Vandaag was ik aan de beurt om Daan op te halen, en na een lange file (er had iemand besloten zijn auto in de vangrail bij Haarlem Zuid op de A9 te boren, met als gevolg een rij van meer dan 9 km aan ijzer op wielen) kwam ik bij De Hoek aan. Daar zat Daan lekker naar een spel op de Wii te kijken en toen hij me zag kreeg ik een hele lekkere knuffel. Daarna pakte hij me bij mijn hand, en trok me mee naar een tafel, waar diverse torens stonden van op elkaar gelijmde kopjes en bordjes, die geschilderd waren: de zelfgemaakte etageres!!! Het zag er echt heel leuk uit, een bijzonder mooi stukje huisvlijt!!! Toen ik Daan vroeg of hij er toch zin in had gekregen, keek hij een beetje schaapachtig om zich heen en zei dat hij het best leuk vond, maar dat hij het eigenlijk alleen gedaan had, omdat mama had gezegd dat ze het zo leuk had gevonden als hij ook een mooie etagere zou maken. Ik was enerzijds erg ontroert hierdoor en anderzijds besefte ik dan Daan echt een hele grote kerel begint te worden. Hij denk na over zijn acties en soms doet hij dingen niet meer alleen omdat hij het wil, maar ook omdat hij andere mensen er een groot plezier mee kan doen en dar hij daar dus ook rekening mee houdt.  En dat is toch wel een hele mooie eigenschap!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten