zondag 11 december 2011

Zo heb je niets, zo ben je drie hotels verder....

Het is geen Kimpton, maar voor deze keer prima (hoop ik...:-))
Gisteren raakte ik in een chat met Rene. Aanleiding was het opzeggen van mijn opslag bij Shurgard, waardoor ik een aantal dozen comics bij hem mocht stallen (en dat met als enige investering een bagel die ik hem zaterdag moet trakteren, dat is een goede deal). Na ook nog even heen en weer gechat te hebben over de bestemming en vastgesteld te hebben dat het Restaurant Lastagne gaat worden, wilde ik afsluiten met alleen de vraag of hij nog de link naar het hotel wat we voor Nashville op het oog hadden op kun sturen. Maar van het een kwam het ander en voor we het wisten vlogen de chatjes heen en weer over de digitale snelweg en hadden we binnen een half uur het hotel uitgekozen en geboekt. Omdat we voor een redelijk hotel voor een goede prijs wensten te gaan (geen Kimpton kwaliteit zoals in Chicago of Four Seasons in Miami deze keer helaas....), kwamen we deze keer uit bij een Best Western. Niet mijn meest favoriete keten van hotels, maar wel degelijk en ruime kamers en dat is ook wat waard. Zeker ook omdat we niet heel veel in het hotel aanwezig zullen zijn.

Ruime paarkeerplaatsen bij Hampton Inn
Omdat we in een enthousiaste bui begonnen te raken, gingen we nog even verder. De volgende plaats die we gaan doen is Memphis, waar we maar een nachtje blijven, dus dat moest op "cheap". Het is namelijk echt alleen maar een plek om tassen neer te zetten en 's avonds als we Beale Street uit komen rollen te slapen. Het werd daarom deze keer een Hampton Inn, net van de I240 af, maar erg dicht bij Graceland. Toen bleef alleen St Louis over en omdat we toch bezig waren, hebben we ook die maar gelijk geregeld. in St Louis wordt het de Holiday Inn. deze zit wel een kleine 15 mijl van het centrum, maar met de auto ben je er snel en het verschil in prijs compenseerde dit ruimschoots.  Ook hier geldt natuurlijk dat we niet luxe de luxe zitten, maar dat geeft niet, als je jezelf er maar op instelt kun je nooit voor onaangename verrassingen komen te staan. een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar niet erger maken dan het is natuurlijk, we gaan niet voor een "flea bag", maar gewoon voor de degelijke middenklasse!

Maar overal genomen betalen we nu per persoon 280 Euro voor 8 overnachtingen, waarbij het parkeren telkens gratis is (in Miami betaalde we 50 dollar per dag in het Four Seasons), we overall free wifi hebben en ook overal een ontbijt buffet is inbegrepen (nu verwacht ik daar een bord met donuts en slechte koffie, dus daar zullen we niet veel aan hebben, hoewel in Nashville men er trots op is dat men Belgische wafels serveert!!). Ik ben benieuwd hoe we het gaan ervaren, maar met Frank, Simon en Rene op pad is altijd feest, ongeacht de staat van een kamer. Hoewel.....Malibu Studio's of Hotel One uit 1993 zou ik nu liever niet weer aandoen :-)).....

2 opmerkingen:

  1. Maar de Marie Laveau apartments en de banana bungalow waren dan wel weer toppertjes in 93.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, heerlijk!!! Een lekkende airco boven je kussen!

    BeantwoordenVerwijderen