vrijdag 2 december 2011

Nieuwe Sherlock Holmes

Een van de sufste radio programma's is de TROS Nieuwsshow. Die wordt iedere zaterdagochtend uitgezonden met als presentatoren Peter de Bie en Mieke van der Weij.  Met name deze laatste is echt iemand die grotendeels in de categorie azijnpisters of "mensen die los van de wereld staan"  hoort. Zo moest Mieke onder andere uitgelegd worden wat een iPhone is en kun ze echt niet begrijpen waarom je spelletjes op een PS3 zou doen, terwijl je ook leuk kan ganzenborden. Helemaal fijn wordt het als het item "boekbesprekingen" aan de beurt komt. Normaal klik ik dan heel snel door, want Mieke vindt alleen de allerzwaarste literaire werken van voldoende niveau om op haar nachtkastje te leggen (wie weet wat er nog meer in dat kastje ligt, ik wil het niet weten!!). Maar twee weken geleden bleef ik toch even hangen, want ik hoorde dat er een nieuw boek over Sherlock Holmes uit was. De erven Conan Doyle hadden een schrijver toestemming gegeven om een Holmes verhaal te schrijven en de recensent was mateloos enthousiast. Verrassend genoeg was Mieke dat niet, maar dat was een aanbeveling, leek mij zo!! Ik wilde even wachten op de Nederlandse versie, maar die bleek niet op epub formaat te vinden te zijn, dus zal ik me even moeten vermaken met de Engelstalige, die ik zojuist heb gedownload, met als naam The House of Silk. Nu even op de Nook zetten en ik denk dat ik dit weekend er eens aan begin, daar heb ik, als Holmes fan, wil zin in!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten