zaterdag 31 december 2011

Het vuurwerk is binnen

Best een groot pak vuurwerk!
Hoewel ik vanochtend de intentie had om vroeg op te staan, lukte dat toch niet helemaal. Omdat we gisteren wat extra afleveringen van Criminal Minds en King hadden gekeken, was het wat laat geworden en aangezien Daan en Jeroen vanochtend wel heel stil waren, werd het vroege opstaan uiteindelijk toch gewoon 9 uur. Daarom snel aan de slag om de laatste spullen te gaan halen voor oudejaarsavond, want vorig jaar was het zo ongelofelijk druk, dat ik vermoedde dat het wel even ging duren voor ik terug was. Nou, het blijkt maar weer dat daar echt geen pijl op te trekken is, want het was in Zwanenburg echt ongelofelijk rustig. Dus eerst even alle zaken doen die makkelijk mee te nemen waren (nieuwe scheerkop voor mijn Braun scheerapparaat, Donald Duck pocket voor Jeroen), de krasloten inwisselen voor de jongens die ze met kerst gekregen hadden (toch een winst van 3 Euro en een nieuw kraslot :-)) en broodjes halen bij De Echte Bakker Erwin van Nieuwburg. Maar daarbij moet ik eerlijk zeggen dat Erwin zijn naam geen eer aan bleek te doen, want echt lekker waren de broodjes niet, een echte #fail voor Halfweg en Zwanenburg, gewoon geen lekkere bakker te vinden in de dorpen. Daarna naar de Marskramer om het vuurwerk op te halen en daar zag ik wel een beetje tegenop qua mensenmassa. Echter, ook hier was het uitermate rustig. Naast mij waren er nog twee klanten die op hun pijltjes stonden te wachten en twee minuten laten was ik weer buiten met een mooi pakket (het Xenon pakket welteverstaan, met pijlen en cakes) en wat kleine extra's. Hoe klein het is kun je op de foto zien, Jeroen kan op zijn teentjes staand nog net zijn hoofd er bovenuit steken. Moet toch genoeg zijn om vanavond om twaalf uur een paar "ooeee's" en "aaahhhh's" uit de monden van onze gasten te kunnen toveren. Nu even wachten op de oliebollen en appelflappen en het feest kan beginnen!!

1 opmerking: