vrijdag 29 juni 2012

Creativeling

Creatief met strijkkralen
Bij ons thuis sta ik zelf onderaan de ladder voor zover het creativiteit betreft. Ik ben blij dat de jongens dat van Ans overgenomen hebben, en met name Jeroen heeft er een erg ruime portie van gekregen. Zo is hij altijd bezig met het maken van van alles en nog wat en heeft hij de zin "niet weggooien, daar kan ik nog leuke dingen mee doen" tot een vaste zin in zin vocabulaire gemaakt. Vandaag kwam zijn vaste verkering een middagje spelen, en aangezien Anke ook niet van creativiteit gespeend is, maakten ze samen een hele mooie tent in de slaapkamer. Maar hij het zoeken naar spullen voor de tent, kwam Jeroen ook de strijkkralen weer tegen. Ze werden even in de hoek, maar Jeroen hield ze telkens in het oog en toen Anke weg was en ook de Inca Club van Daan weer voor deze week ontbonden was, pakte hij zijn kralen en ging aan tafel zitten. Hij was super geconcentreerd bezig en met het puntje van zijn tong tussen zijn lippen geklemd werd kraaltje voor kraaltje op het bord geplaatst. Omdat het niks voor Jeroen is om heel stilletjes bezig te zijn, ging ik eens vragen wat hij aan het maken was en zijn antwoord was: "een zelfportet". Toen ik keek zag ik dat hij dat echt heel goed gedaan had. Hij had zelfs het rode kraagje van het shirt dat hij aanhad erbij gezet als ook de zwart-witte strepen van zijn matrozen shirtje. Ik vond het echt geweldig en toen ik dat ook zei, stond Jeroen helemaal te glimmen. Als daar geen toekomstig kunstenaar in zit, dan weet ik het niet meer.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten