zaterdag 9 juni 2012

Toch een opluchting

Gelukkig was alles goed aangekomen!
Het feit dat ik een bekeuring voor te snel rijden had gekregen in Missouri zat mij toch niet lekker. Hij was helemaal terecht en die 100 Euro was jammer (mijn reismaten betaalden heel sportief mee), maar met name het feit dat ik contant geld in een enveloppe moest stoppen en opsturen gaf mij niet een heel veilig gevoel. En ik had niet zoveel zin om een volgende reis linea recta opgepakt te worden (want bij het niet betalen zou er een opsporingsbevel uitgevaardigd worden, stond op de bekeuring). Gelukkig kon ik via internet een email adres vinden van de afdeling die zich in "the city of Cape Girardeau"bezig hield met de incasso van boetes. Of beter gezegd: de persoon die dat deed, zo groot blijkt Cape Girardeau niet te zijn. En ik moet zeggen, dat was een prettig persoon. Op mijn eerste email werd snel gereageerd met de terugkoppeling dat het geld ontvangen was, maar de bekeuring nog niet verwerkt. Dat was in ieder geval goed nieuws! Een dag later kreeg ik een keurige tweede email dat de bekeuring ook ingeboekt was (het lijkt wel een bank :-)) en de betaling aan de bekeuring gekoppeld en daarmee alles keurig afgehandeld was. Met nog een gratis advies om de volgende keer als ik in de USA ben me aan de snelheidsregels te houden. Dat was toch een pak van mijn hart en fijn om te zien dat het afgehandeld is. Maar voor alle zekerheid bewaar ik de email van Jennea Stafford toch nog even en neem ik bij een volgend bezoek even een kopietje mee. Better safe than sorry!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten