donderdag 21 juni 2012

Op zoek naar een sportschool

Jordan Sport: niet je dat...
Zonder teveel in details te treden heb ik de tip gekregen om meer in beweging te komen. Dat kun je op vele manieren opvatten, maar deze keer is het letterlijk. Sporten is er het afgelopen half jaar ernstig bij ingeschoten (met als gevolg dat er ook flink wat kilootjes aangekomen zijn en dat voelt ook niet echt lekker), ook hardlopen wil maar niet lukken om door te zetten. In dat kader besloot ik toch maar weer eens lid te worden van een sportschool. Maar ja, welke dan? Ik was lid van Health City en dat was op zich prima, maar wel aan de prijzige kant (ik heb nog om een nieuwe prijsopgave gevraagd, maar kennelijk is het best lastig om op een email te reageren...). Dus ging ik maar eens mijn licht bij andere locaties in de buurt opsteken. Het dichtstbij was Gym De Benjamin. Op de fiets vijf minuten dus dat was een duidelijke pre. Ook aardige mensen, maar jeminee, wat was het klein en wat waren de openingstijden kort (en bijvoorbeeld op zondag sowieso dicht). Voor de gemiddelde huisvrouw waarschijnlijk helemaal prima, maar voor iemand met een full time baan gaat dit helaas niet werken.

Ook een lekkere kleedkamer....
Daarom verplaatste ik even mijn aandacht naar Haarlem. Bij het naar zwemles brengen van Jeroen zag ik altijd Jordan Sport, dus was het een kleine moeite om zaterdag daar eens langs te gaan. Een gratis dagpas was zo aangevraagd, dus na een sleutel van de barman te hebben gehad kon ik aan de gang. Tja...wat zal ik zeggen.....waarschijnlijk ben ik verwend. Ik vond de kleedkamer gewoonweg vies en de sportschool zelf antiek. Veel oude apparaten, dicht op elkaar gezet. En in de ruimte was geen airconditioning, maar stonden ventilatoren. Nee, dit ging hem niet worden. Gelukkig kon ik daags hierna naar Anybody. Mijn navigatie bracht mij tot voor de deur.....van het Van Der Valk hotel in Haarlem (had ik kunnen verwachten, sinds het adres de Toekanweg was). Bijzonder, Anybody bleek zich op de vijfde etage van het hotel te bevinden. Ook hier: geen probleem om een gratis dagpas te krijgen. Ik kreeg een keurig rondleiding van Elroy, die me alle vijf de zaaltjes liet zien waar apparatuur e.d. verdeelt was. Het was beter dan Jordan Sport, maar de versnippering vond ik niks. En ook hier stond alles echt volledig op elkaar gepropt en waren van veel apparaten er ook maar 1 beschikbaar. Nee, dit ging hem ook niet worden.

Op zich is de verkentocht wel leuk (ik kan er in ieder geval om lachen), je komt nog eens ergens en ik heb nu al een paar keer gratis mezelf in het zweet kunnen werken. Voor dit weekend staat een bezoekje aan Friends4Life in Lijnden op het programma. Heb ik goede verhalen over gehoord hier in het dorp, dus ik heb hoge verwachtingen. Maar ik ben benieuwd of ik mezelf over de verwachtingen die ik heb heen kan zetten. Vind ik toch wel lastig: als je eenmaal iets gezien (of in dit geval zelfs ervaren) hebt wat je wel aanstaat, dan hou ik daar toch aan vast. Wordt wellicht de kunst van het loslaten en de goede fit te maken met wat ik nou echt nodig heb (want zo vaak lag ik nou ook weer niet op de zonnebank bij Health City, maar ja, het is het gevoel dat het kan, he....).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten