vrijdag 12 april 2013

Bibliotheek

Vind ik zelf ook nog iets om te lezen
Zwanenburg is toch wel een metropool in de provincie Noord Holland. Het dorp is van alle gemakken voorzien, zoals bijvoorbeeld een stuk of tien kappers, drie snackbars, twee Chinezen en drie supermarkten. Maar voor de cultuur liefhebber gaat er natuurlijk niets boven de bibliotheek van Zwanenburg, een begrip in Nederland. Inmiddels zijn wij ook vaste bezoekers van de bibliotheek, want Daan en Jeroen verslinden inmiddels boek na boek en de meeste boeken willen ze niet nog een keer lezen en dan is iedere keer 15 Euro neertellen toch wel een desinvestering. Deze keer ging ik alleen met Daan en deze keer kwam Daan niet verder dan drie boeken. Omdat hij er nogal lang over deed om de selectie te maken, ging ik zelf ook nog even op speurtocht uit en kwam ik erachter dat de bibliotheek in Zwanenburg ook een sectie "USA" heeft. Een snelle inspectie van deze kast liet zien dat het merendeel bestond uit reisgidsen met een eerste druk van meer dan 15 jaar geleden (in sommige stond het World Trade Centre nog als een "must see"). Maar ik vond er een ook een boekje van Max Westerman (ook van 10 jaar geleden overigens) wat ik toen het uitkwam had willen lezen, maar waar ik toen niet aan toegekomen ben en in de loop der jaren vergeten. Ik kon het toch niet laten om het boek mee te nemen en het ligt nu op mijn nachtkastje om een of twee verhaaltjes voor het slapen gaan te lezen. Leuk geschreven, maar uiteraard wel enigszins gedateerd, maar ik ga het toch lekker uitlezen, want bepaalde stukken geven een sfeerbeeld van New York dat nooit gedateerd zal raken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten