maandag 22 april 2013

Naar Mario in Neck

Heerlijke risotto

Een afspraak is soms moeilijk te maken. Zo hadden Ans en ik al een hele tijd zin om met Gunny en Edward uit eten te gaan. Toen er een mooie aanbieding op Groupon van het restaurant Mario in Neck voorbij kwam, konden we die echt niet laten lopen, want het paste precies bij wat we in gedachten hadden. Een datum vinden bleek nog wat lastiger, met name omdat de Groupon alleen de mogelijkheid gaf om of donderdagavond of zondagmiddag hiervan gebruik te maken. Het duurde daarom even, maar uiteindelijk kwamen we op 21 april uit. Neck is niet ver, een ruime 20 minuten rijden vanuit Halfweg en we kwamen daarom strak om 13.00 uur aan. Bij binnenkomst zag ik dat er meer tafels stonden dan normaal in het restaurant en de ober vertelde ook dat het erg druk zou worden. Oei, ik hield mijn hart vast, het zou toch niet zo een Groupon drama worden waar ik wel vaker van gehoord had? Terwijl de andere gasten ook stuk voor stuk binnen druppelden, speelde een oude (en dan bedoel ik ook echt oud!!) Italiaanse troubadour eerst enkele weemoedige liedjes op zijn gitaar om, naarmate het voller werd, er ook bij te gaan zingen en vrolijkere nummers te spelen.

Ook Gunny en Edward konden Mario waarderen!
Daarna ontspon zich een mooie reis door Italië, via diverse mooie gerechten, zowel pasta's als vis- en vleesgerechten. Ik was zelf bijzonder gecharmeerd van de risotto met gamba's, waar zoals het in een echte Italiaanse setting hoort, zonder problemen de borden nog een keer bijgevuld werden, toen men hoorde hoe lekker we het vonden. Al mijn zorgen bleken derhalve voor niets te zijn geweest. Er waren wel een paar kleine "hick ups", zo bleken er niet genoeg karaffen te zijn voor het water en moest er een fles bijgevuld worden, maar die zag ik gezien de prijs graag door de vingers: 149  Euro voor een acht gangen menu, plus wijn, plus aperitief, digestief en koffie met friandises. Ik denk dat dit een van de beste, zo niet dé beste, Groupon aanbiedingen was die ik gehad heb. Dat werd nog eens aangevuld door het geweldige gezelschap dat Ans en ik hadden. Gunny en Edward, ook jullie bijzonder bedankt voor een heerlijke middag (lunch van 13.00 tot 17.45 uur, dat doe je toch ook niet vaak….).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten