woensdag 17 april 2013

World Wrestling Entertainment

Leuk voor een keer
Een van de leukste TV herinneringen die ik heb is samen met mijn zuster kijken naar de shows van de World Wrestling Federation op Sky Channel. Het was het begin van de gouden tijd van iconen als Hulk Hogan (die met name groot en sterk was en veel charisma had en in de film Rocky III had gespeeld waardoor hij bij het grote publiek bekend was geworden), Andre the Giant, Mr Wonderfull Paul Orndorff, Rowdy Roddy Piper en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het was altijd een geweldige show, waarbij iedereen die ook maar even goed keek zag dat het gevecht "fake" was, maar dat het wel super atleten moesten zijn om dit allemaal te kunnen doen. Het waren geweldige shows, waarbij het "goed versus slecht"  een belangrijk element speelde. Heerlijk om met een groot glas cola en een zak paprika chips goed voor te gaan zitten.

Deze woensdag was het een flashback: Rene en ik hadden kaarten voor de eerste WWE show in meer dan 20 jaar en omdat we de vorige keer gemist hadden (ja, je moet er even op wachten), hadden we besloten deze keer de energie in levende lijve te willen ervaren. Plaats van handeling was Ahoy in Rotterdam, dat een stuk voller was dan verwacht. Strak om 20.00 uur ging het licht uit en begon de show. Hoewel veel van de worstelaars voor ons onbekend waren (we kenden William Regal en John Cena en toen hield het wel op), was het een flink spektakel. Wel erg slecht van ahoy: we hadden de duurste kaarten, maar het zicht was echt slecht, zolang het gevecht staand plaats vond ging het wel, maar ging er iemand tegen de grond dan zagen we het echt niet. Het was een leuke ervaring, maar haalde het natuurlijk niet bij de herinneringen. leuk om een keer bijgewoond te hebben, maar toen aangekondigd werd dat de WWE volgend jaar weer zou komen, dacht ik "fijn voor jullie, maar ik zal er niet zijn!".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten