vrijdag 5 april 2013

Nog meer batches..........door Gogobot

Batches van Gogobot
Ik ben al tijden een gebruiker van Foursquare. Een leuke app om je vrienden te vertellen waar je bent (je moet dat dan ook in klein gebruik houden ben ik achter gekomen, de meeste mensen zal het een worst wezen waar je op dinsdagmiddag bent :-)) en waarmee je "batches" kunt verdienen door bepaalde plaatsen vaker te bezoeken. Het gaat nergens over, die batches, maar het is toch wel leuk. Zeker als je zaken meeneemt uit andere landen (zoals de stadsbatch van Boston bijvoorbeeld), of van een sport organisatie (ik noem de NHL batch). Nu is er een andere app (en overigens ook een website) die voor mij twee interessante zaken combineert: Gogobot. Via Gogobot kun je onderzoeken wat er zoal in een stad te doen is en je kunt daar zelf ook commentaar en tips op achterlaten. Dat laatste heeft dan weer een link met de reeds genoemde batches, want door reviews achter te laten en bijvoorbeeld foto's van de plekken te uploaden, kun je daar ook je batches mee scoren. Niet zo uitgebreid en ook zeker niet zo diverse als bij Foursquare, maar op de een of andere manier enthousiasmeert het je toch om "nog een paar extra reviewtjes te doen, want dan hebben we weer een nieuwe status voor een stad bereikt, of hebben we er weer een nieuwe batch bij". Kennelijk werkt het toch als je dit soort "gamefication"inbouwt in je applicaties, want er ontstaat heel veel content tegen heel weinig geld. Overigens kreeg ik ook de "Pro 2013" batch toegewezen, vanwege het aantal reviews dat ik heb geschreven, maar ook voor de kwaliteit van deze reviews (zo ben ik inmiddels een "guur"  voor wat betreft New York, omdat ik daar meer dan vijftig reviews over heb geschreven). Als gevolg daarvan kreeg ik een persoonlijke mail van de oprichter van Gogobot, met zijn dank voor de reviews en dat ik "some swap" van hem zou krijgen. Hij wilde niet zeggen wat het was, maar ik moest wel mijn schoenmaat doorgeven. Ik ben benieuwd wat er uit de Gogobot koker zal komen, binnenkort :-).

1 opmerking:

  1. Best wel stoer het krijgen van swag mijn best badge guru!!!

    Respect!

    BeantwoordenVerwijderen