donderdag 4 april 2013

Voorbereiding schoolvoetbal

De nieuwe van der Sar
Ieder jaar staat een week in teken van voetbal bij ons thuis. Schoolvoetbal wel te verstaan. De rest van het jaar hebben Daan en Jeroen nooit interesse in voetbal (anders dan dat ze vinden dat ik er teveel naar kijk, zelfs nu ik alleen nog Ajax wedstrijden kijk), maar tijdens schoolvoetbal draait dat om. Hoewel, Daan had dit jaar besloten niet mee te doen, maar Jeroen des te meer. Na heel erg lief mij aangekeken te hebben, kreeg hij het zelfs voor elkaar om mij als coach voor dit jaar te strikken. Een week voor de wedstrijden kregen we de wedstrijdtas al mee, met daarin de tenues, het programma en een fles aanmaak limonade voor het team. Kijkende naar de teamindeling, kwamen we er al snel achter dat Halverwege 2 duidelijk het lol team was, in plaats van het "echte voetbal team", Halverwege 1. Maar Jeroen wilde toch zijn beste beentje voort zetten, dus na een inspectie van de tas, kwam hij het keeperstenue tegen en binnen enkele minuten stond er opeens een hele jonge versie van Edwin van der Sar bij ons in de tuin! Ik moest gelijk mee de tuin in, waar we een doel bedachten tussen twee struiken (ongeveer even breed als een pupillen doel) en vanaf dat moment moest ik Jeroen "inschieten" en ging hij de bal uitgooien en uitschieren. En eerlijk is eerlijk, dat deed hij best goed en hij werd er steeds beter in. En hij had er ook nog eens erg veel plezier in. Duidelijk is dat Jeroen tot aan de wedstrijden een strak regiem gaat houden, om zichzelf in tip top vorm te krijgen als hij voor de eerste wedstrijd in het doel gaat staan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten