vrijdag 13 januari 2012

Nep is zo ....uhhh....fake....

Wat een nep, echt lelijk!!!
Wat mij al een tijd geleden opgevallen was, was dat Albert Heijn heel veel producten van het huismerk een verpakking gaf die erg op de A merken leek. Zo heb ik regelmatig een verkeerd pak koekjes of yoghurt gepakt, waar ik er thuis achter kwam dat het niet het origineel was, maar een imitatie. Over het algemeen verschilt de kwaliteit niet veel, dus het maakte me niet veel uit. Maar het kan ook echt heel erg te ver gaan. Vandaag liep ik in de Albert Heijn in Zwanenburg om mijn wekelijkse taak voor het weekend te vervullen, toen mijn oog op een zwart item viel dat in een schap lag. Zag ik het nou goed, ging Appie nu mijn favoriete kantoorgereedschap, namelijk notitieboekjes van Moleskine verkopen. Dat zou toch niet moeten kunnen??? En inderdaad, het was ook niet zo. Wederom had Albert Heijn een dappere imitatie poging gedaan. Maar wellicht dat het komt omdat het een product is dat me na aan het hart ligt, na het notitieboek opgepakt te hebben merkte ik direct dat het geen Moleskine was. De kaft was lelijk, met een aantal nerven die te grof waren. Het elastiekje was niet strak genoeg, het lintje had rafeltjes aan het eind en toen ik het boekje open klapte, was het papier echt te slecht voor woorden. Nu is de prijs van het boekje dat ik in mijn handen had 5, 95 Euro, dus dat kan nooit dezelfde kwaliteit als Moleskine hebben (15 Euro voor het A5 formaat). Maar je zag toch dat het een imitatie poging was. Slecht geslaagd deze keer en volgens mij moet je dat soort zaken niet met "liefhebbers producten" doen. Misschien is het best een goed notitieboek voor die prijs, maar ga niet net doen of het iets beters is dan dat en al helemaal niet een poging wagen om op zo een icoon van esthetiek te willen lijken. Dat is tot falen gedoemd, maar er dan gewoon een mooie eigen slag van, dat is veel sterker. Ik hou het voorlopig bij mijn iPad en een rode Moleskine die ik van collega Renee van Roessel heb gehad (Thx Renee!!!!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten