maandag 30 januari 2012

Rabobank: here I come

6 jaar en 1 maand geleden begon ik mijn carriere als freelancer. Een weloverwogen beslissing na iets meer dan tien jaar bij (Logica)CMG gewerkt te hebben. De start als freelancer was de doorstart van een opdracht die ik nog via CMG opgestart was, namelijk als programma manager al het testen binnen het grootste programma van Rabobank op te zetten (met dank aan Toine voor deze kans). Een mooie start voor mijn toetreding tot de markt van de zzp'er. Mijn idee was toen om nog een jaar bij Rabobank te blijven. Maar na dat jaar werd ik gevraagd om de rol van afdelingsmanager Omgevingen te vervullen (met dank aan Margreet), wat weer iets heel anders was. Hoewel ik daar een ongelofelijk mooie tijd heb gehad, bleek mijn voorliefde en voorkeur toch bij het projectenbedrijf te liggen. Ik stond op het punt om de bank te verlaten, toen ik het aanbod kreeg om Programma Manager te worden van een van de grootste programma's, te weten het gehele virtuele domein (wederom: dank aan Toine). Die rol heb ik de afgelopen 4,5 jaar vervuld, met veel hoogte- en een paar dieptepunten (wat wel een van mijn beste leerervaringen heeft opgeleverd, "doe nooit een programma waarbij je zelf maar 10% van de uitvoering kunt doen"). Inmiddels was ik er wel achter dat ik erg aan de Rabobank gehecht begon te raken. Ik ben zo arrogant om te denken dat ik altijd wel binnen afzienbare tijd een andere klus zou kunnen hebben, maar ik zou het gewoon vervelend vinden om niet bij Rabobank te werken. Dat is toch iets om rekening mee te houden....

Eigenlijk wist ik het in 2009 al :-).....
En toen ik enkele maanden geleden van Rabobank het aanbod kreeg om een positie als Portfolio Manager in te gaan vullen (met dank aan Rob en Rene), werd dat wel heel erg actueel. Voor mij een periode van wat twijfel, want wilde ik het freelancen voor opnieuw een vast betrekking opgeven. Daar moest wel het nodige denkwerk overheen gaan. Maar hoe goed je erover nadenkt, uiteindelijk besluit ik toch vaak op gevoel. en dat gevoel was gewoon goed. Een mooie positie, met een mooi klus bij de mooiste bank en mooiste ICT afdeling van Nederland. Dat kun je toch niet laten lopen. En dat deed ik daarom ook niet! Vandaag kreeg ik mijn arbeidscontract en zojuist heb ik dat getekend, waardoor ik per 1-2 officieel Rabobank medewerker ben! Ik heb er erg veel zin in, er liggen mooie nieuwe uitdagingen voor me, met een nieuw domein waar ik me in kan verdiepen, maar waar ik deels ook gebruik kan maken van een kleine 5 jaar internet ervaring. Erg spannend, maar wel leuk spannend!!!!!

8 opmerkingen:

  1. Proficiat! Goede keuze die eigenlijk vrij logisch is. Wellicht kan ik je binnenkort als collega persoonlijk de hand schudden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi kanjer, Lots of succes en heel veel fun en mooie dingen doen voor rabo's klanten! Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De enige juiste keuze! Plus eindelijk iemand die meer social media is dan ik :-) welkom!! René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes morgen in je nieuwe functie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Pascal: Ja, dat hoop ik ook. Er kwam bij MCV plek, dus ik heb onze afdelingshoofden de tip gegeven om jou weer eens pro actief te benaderen. Zou mooi zijn als jullie elkaar vinden, goed voor jou en goed voor de bank!

    BeantwoordenVerwijderen