maandag 16 april 2012

Back to school

Jeroen mocht ruimtelijk inzicht ten toon spreiden!
Het afgelopen weekend vertelde ik Daan en Jeroen dat ik maandagochtend weer naar school moest. Ongelovige blikken waren mijn deel, zeker toen Ans vertelde dat dat kwam omdat ik te slecht in rekenen was. Ze geloofden er dus niks van, maar toen ik vanochtend niet om kwart voor zeven het huis verliet, begonnen ze toch even raar te kijken. Wat was er aan de hand? Er was een mogelijkheid om in de klassen van de jongens te kijken tijdens een les rekenen, zodat je de lesmethode kon zien, maar ook kon zien hoe de kinderen nu in de klas met elkaar omgaan. En dat wilde ik natuurlijk graag een keer zien. Om half negen was ik aanwezig en na een half uurtje voorbespreking met de directrice, mocht ik om negen uur plaats nemen in de klas van Jeroen. Na een leuk balspelletje in combi met hoofdrekenen, gingen we verder met ruimtelijk inzicht. blokje stapelen en daar dan vervolgens weer plattegronden van maken. Jeroen deed het geweldig en mocht ook de plattegrond op het bord maken (en wat was papa daar trots op....). Daarna aan de sommen, en daar ging hij als een dolle doorheen, de standaard vragen gingen in een minuut erdoor en daarna door met de extra lastige opgaven. Mooi om te zien hoe hij dat deed. Wat me ook opviel was dat er twee stoorzenders in de klas zaten, maar gelukkig bleek de juf die al helemaal in de peiling te hebben.

Het was een leuke en leerzame ochtend. Enige wat jammer was, was dat ik niet bij Daan kon kijken en daar was hij wel een beetje verdrietig om. Maar gelukkig komen er nog meer dagen waarop je mee kan kijken en dan ga ik zeker bij Daan in de groep kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten