donderdag 5 april 2012

Muziek geschiedenis

Een klassiekertje!!!
Dat de mei vakantie de bijnaam "de muziek vakantie"  heeft gekregen was al genoegzaam bekend. En dat we de dag in Memphis vrij vol zitten ook. Maar als we deze twee bij elkaar optellen, komen we er toch op uit dat we moesten proberen om een extra plek in de dag in te passen. Naast een bezoek dat gepland staat aan Graceland, gaan we toch ook proberen een bezoek te brengen aan Sun Studio. Deze "self proclaimed birthplace of rock 'n roll" is natuurlijk een "must see" voor de serieuze muziek liefhebber, en zeker als je van muzieksoorten houdt die van de klassieke rock 'n roll afgeleid zijn. Omdat het allemaal nauw gaat luisteren hoop ik dat we de laatste of de een na laatste tour nog net mee kunnen pakken, zal er deels vanaf hangen hoe snel we door Graceland heen gaan jakkeren. Maar een plek waar mensen als Elvis Presley, Johny Cash, Carl Perkins en Jerry Lee Lewis veel van hun platen op gebben genomen, daarvoor moet je toch even moeite doen om daar een blik op geworpen te kunnen hebben. Aangezien er ieder uur een tour is, kan ik me haast niet voorstellen dat het een gigantisch complex is waar we doorheen geleid zullen worden. Maar ik krijg nu al de rillingen als ik denk wat daar allemaal plaatsgevonden moet hebben. Dus absoluut een must have, dus we gaan ervoor. Enne....daarna lekker eten bij Outback Steaks, dat is ook nooit verkeerd. Dat wordt een super dag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten