donderdag 26 april 2012

Hasekura

Toch even wennen: all you can eat sushi
Tegenover de Rabobank op de Croeselaan is sinds niet al te lange tijd het Japanse restaurant Hasekura. Gisteren ging ik er samen met Eric een bezoek brengen en kwam toen tot de conclusie dat Hasekura een "all you can eat" sushi zaak is. In een dergelijke tent had ik nog nooit gegeten, omdat ik het niet vertrouw. Hoe goed en vers kan het zijn in een dergelijke setting. Maar proberen wilde ik het zeker. De serveerster sprak zeer beperkt Nederlands, maar na enkele keren uitleg begrepen we toch hoe het ging werken (een lijstje invullen, dan werden de gerechten gebracht en als je iets niet opat, moest je per item 1 euro boete betalen). Er was een ruime sortering, zoals salades, soepen en yakatori sate, maar de hoofdmoot werd natuurlijk gevormd door diverse soorten sushi en sashimi. De kwaliteit was wisselvallig. Er waren nigri, maki, temaki en sashimi's. De california rolls waren waren bijvoorbeeld verrukkelijk, maar de nigri's vond ik qua vis net even te ruw gesneden en of ze helemaal vers waren......ik betwijfel het. Ik denk dat je een prima maaltijd hier kan eten, als je je inderdaad houdt bij de wat eenvoudigere zaken, want die waren echt prima. Helaas geen Ki Sushi uit Brooklyn (voor dezelfde prijs overigens) of Yamazato, maar ja, daar betaalden we voor 6 stukjes sushi 36 euro.....

Hoewel, prima......aan het eind van de dag begon mijn maag erg onrustig te worden en om een uur of zes bewoog de inhoud zich weer naar buiten. Daarna ging ik trillend de auto in om naar huis te rijden en vroeg naar bed te gaan. Vanochtend ook nog niet helemaal lekker en pas nu is mijn maag weer rustig. Of het aan Hasekura gelegen heeft durf ik niet te zeggen, maar volgende keer toch even uitkijken met de nigri's.

1 opmerking: