zondag 8 april 2012

Vrolijk pasen!

De Paas Ontbijttafel
Er was een unicum dit jaar. Door diverse omstandigheden (sommige leuk, sommige aanzienlijk minder leuk) hebben we dit jaar zowel eerste als tweede paasdag geen bezoek of gaan we niet op bezoek. Enerzijds lekker rustig, anderzijds toch wel een beetje jammer. Maar dan is het natuurlijk aan onszelf om het gezellig te maken. De ochtend begon met het traditionele eitjes zoeken. Ik mocht deze keer de eieren verstoppen, maar dat was geen straf, want de zon scheen heerlijk. Ik heb 66 chocolade eitjes in de tuin verstopt, maar ja, die is groot he! We vonden er 59 terug en 1 viel in de brandnetels. Ergo: ondanks dat ik ze zelf verstopt had, zijn er zes verloren gegaan :-). Met onze vondsten gingen we weer naar binnen, net op tijd voor het Paas ontbijt. Ans bakte wentelteefjes en had een mooie cake gemaakt, terwijl we verder paasbrood hadden, heerlijke verse jus d'orange, diverse soorten brood van Fournil de Sebastien, wilde zalm, gestoomde makreel en kaas van L'Amuse. Wat een luxe zo allemaal. Daarna nog een rondje om te kijken of we toch nog wat eitjes konden vinden, maar Jeroen had er snel genoeg van en liet mij achter. Niet erg, want ik ging heerlijk een uur in de zon zitten, lekker luisteren naar iets waar ik volgende week zeker over zal schrijven!

En 's avonds gourmet
De rest van de dag vloog voorbij, waarbij er nog flink gestoeid werd op de trampoline tussen Daan, Jeroen en mij. Ook Wii Sport kwam plotseling weer uit de kast en om half vier werd er gekeken naar de film Iep door Ans en Jeroen, terwijl Daan en ik Mass Effect 3 probeerden uit te spelen (ook hier later deze week meer over).  Daarna was het weer even klassiek met de kinders eten, want zij vinden het zo leuk om gourmet te doen. Het hele huis stikt er daarna naar, maar ja, voor je welpen moet je wat over hebben natuurlijk. Ik was er wel trots op dat aan het eind van het diner we nog maar erg weinig over hadden, want ik weet nog uit mijn eigen kindertijd dat er nog wel eens een beetje over bleef, dar vervolgens nog dagen na de fondue/ gourmet in de frituurpan verdween om nog opgegeten te worden :-). Maar hoewel ik zelf eerst nog dacht dat we te weinig zouden hebben, hield ik me toch in en dat bleek deze keer de juiste keus te zijn. Na het eten nog een rondje Wii Sport om de spijsvertering op gang te helpen en de eerste Paasdag zat er weer op. De jongens liggen inmiddels in bed en nu resteert de grote vraag: CSI Las Vegas (met een prima Ted Danson) of The Mentalist (met de onnavolgbare Simon Baker).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten