maandag 17 maart 2014

Bourgondische lifestyle

Eigen creaties van Bourgondische Lifestyle
Ik hou heel erg van kaas. Misschien wel net zoveel als van paprika chips :-). Als ik bij een sterrenrestaurant eet, vraag ik altijd even waar ze de kaas van betrekken. Veelal is dat van L'Amuse, maar ook Abraham Kef, waar ik enkele weken geleden was, wordt regelmatig genoemd. Een andere affineur waar diverse restaurant hun kazen kopen is Bourgondische Lifestyle. Eigenlijk had ik nog nooit onderzoek hiernaar gedaan, maar de naam had ik wel in mijn geheugen opgeslagen. Nu wil het toeval dat ik in Haarlem, na het verlaten van de Run2Day winkel de Jacobijnenstraat uitliep en mijn oog direct viel op een winkel die vol stond met mooie kazen. En potverdorie, wat bleek: dit was dus Bourgondische Lifestyle! De winkel zelf ziet er fraai uit. De selectie kazen is mooi uitgestalt en uitgebreid, maar niet zo groot als die van L'Amuse. Er zijn enkele klassieke kazen te koop, maar heel veel van de kazen zijn zelf geaffinieerd, wat tot mooie creaties leidt. Ik hield het voor de eerste keer bescheiden, daar het kopen van een mooie kaas uit de Pyreneeën, een Mille Feuille (geit- en koemelk in drie lagen op elkaar) en een Stichelton. Daarnaast was er ook een interessante snack, namelijk een zakje groentenchips (die na proeven van Daan, Jeroen en mij linea recta naar Ans verhuisde die ze erg lekker vindt). Inmiddels zijn de kazen in een eerste ronde geproefd en allemaal als bijzonder lekker bestempeld. Komt zeker richting de kwaliteit van L'Amuse, maar de prijs was er ook naar (in totaal 30 Euro). Maar voor kwaliteit is het niet erg te betalen, dus ik ga zeker nog terug om enkele eigen creaties van Bourgondische Lifestyle uit te proberen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten