maandag 31 maart 2014

Groene smoothies

Groene smoothies zijn goed voor de inwendige mens
Een goed begin is het halve werk. Ontbijten heb ik ongeveer 43 jaar niet gedaan, maar sinds juli is het een standaard onderdeel van mijn dag geworden. Ik begon ooit met een boterhammetje, maar niet lang daarna schakelde ik over op een stuk fruit (meestal mango of ananas) en een bakje yoghurt met noten en een beetje honing. Maar inmiddels heb ik ook dat achter me gelaten. Wat is dan de dagstart geworden? Nou, onder leiding van Ans begin ik de dag tegenwoordig met twee glazen warm water met citroensap en een groot glas smoothie. En dan niet de fruit /melk/ ijs smoothie, maar een groene smoothie, vaak met wat fruit, maar het grootste bestanddeel is meestal groente. Daarmee is 's ochtends gelijk de noodzakelijk inname van het aantal gram groente en fruit verzorgd. En nog een voordeel: het gaat eenvoudig mee de auto in als ik wat later opsta. Met grote dank aan mijn liefste Ans, die ook vroeg opstaat om eea vers klaar te maken!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten