zaterdag 15 maart 2014

iRun

De deelnemers van iRun
Een tijdje geleden, bij de open dag van het Stedelijk Gymnasium (duimen dat er daar voor Daan niet geloot hoeft te worden....), zag ik een advertentie voor een hardloopcursus vanuit Run2Day, genaamd iRun. Ik wilde graag wat aan mijn techniek werken en dit was lekker dichtbij, dus schreef ik me in. Vandaag was het zover, de eerste les ging van start. Bij het intro praatje van Niels, merkte ik al op dat er wel heel veel mensen waren die echt helemaal aan het begin van hun hardloop carriere stonden. Niks mis mee natuurlijk, juist veel respect voor mensen die het oppakken, maar ik was wel heel benieuwd hoe dit nu ging. Na een fikse wandeling naar de Haarlemmer Hout begonnen we met een kort loopje, waarna 15 minuten techniek training volgde. Leuk om te doen, maar wel zaken die ik al wist. Daarna begon het lopen schema en kwam ik erachter dat dit eigenlijk gewoon Start to Run les 1 was. Dat was wel heel erg basis. Niels, de trainer, gaf de vijf mensen die aan hadden gegeven wat gevorderder te zijn een wat alternatief scenario om te lopen, maar dat voegde weinig toe, die training had ik ook zelf kunnen lopen. Weinig van opgestoken dus, anders dan het gesprek met Niels die vertelde dat Run2Day ook een tak heeft die marathon voorbereidingen doet en reizen organiseert naar de grote marathons in de USA. Na de les kreeg ik een mail met het schema wat gelopen moest worden en dat was ook grotendeels de twee volgende S2R lessen. Toch maar even een mail geschreven om te zien hoe dit de komende weken verder gaat, want als dat in het verlengde ligt, dan heeft het weinig zin om hier mijn zaterdagsochtenden voor op te offeren.....helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten