zaterdag 8 maart 2014

Zo ongelofelijk creatief....met Katy Perry

Jeroen met het Katy Perry spel
Ik verbaas me telkens weer over de creativiteit die Jeroen ten toon kan spreiden. Gisteren na de lunch zat hij voor zich uit te staren door het raam. Toen ik hem vroeg wat er aan de hand was, vertelde hij mij dat er een idee in zijn hoofd aan het groeien was en of ik hem even niet wilde storen. Een genie moet je dan met rust laten, dus dat deed ik ook. Tien minuten later veerde hij op, rende naar de keuken en begon allerlei zaken uit zijn knutseldozen te halen. Ondertussen werd ook de muziek van Katy Perry hard opgezet. Even later vroeg Jeroen mij of ik hem wilde helpen met wat zaken te printen van.....Katy Perry. Na een keer voordoen kon hij het prima zelf, printte een paar zaken en vertelde mij toen waar hij mee bezig was. Hij had een bordspel ontworpen, waarin je als speler meegenomen wordt door vier werelden die in de videoclips van Katy Perry getoond worden. Zo was er een land van snoepjes, een woestijn, een doolhof en een jungle. Hij was een paar uur druk doende, maar toen was het ook echt af, inclusief regelboekje en figuurtjes waarmee je kunt spelen. En om de sfeer helemaal goed te maken, speelde Jeroen, als je een nieuwe wereld betrad, de bijbehorende videoclip van Katy Perry op de iPad die hij ernaast had liggen. Geweldig multimediaal bedacht van deze knappe kop! En het spel zelf was ook nog eens leuk om te spelen. Op sommige punten vond je Jeroen het nog wat te moeilijk of juist te eenvoudig, maar ja, dit was de eerste proef die we ermee gedaan hebben, dus hij ging nog aan de gang om het spel verder te tunen. Of dat gaat gebeuren? Tja, je kunt creativiteit niet dwingen, dus we wachten af tot hij weer bevlogen genoeg is om hiermee verder te gaan. Of dat het alleen een inspiratie was tot nog grotere dingen. Geweldig gedaan Jeroentje, ik ben ongelofelijk trots op je dat je dat zo maar weet te bedenken en ook te maken, echt helemaal super!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten