zondag 25 januari 2015

Beter en Leuk

Pannenkoeken van boekweit en haver met dadelboom
Zondag was het een druk dagje. Of beter gezegd: het lukte mij goed om dat er van te maken. Ik moest  's ochtend Jeroen en Anke naar naailes brengen, maar ik ging net iets te laat weg waardoor Jeroen boos werd, Anke bleek nog niet aangekleed te zijn toen ik aankwam en het verkeer zat ook niet mee. Gevolg: ik kon na het wegbrengen niet nog even naar huis voordat ik naar Ajax - Feijenoord ging en ik moest nog even wat eten. Gelukkig zag ik een vestiging van Bagels & Beans en wilde daar iets gaan verhapstukken, maar omdat het lastig parkeren was, moest ik een stuk lopen. Tijdens deze wandeling liep ik door de Eerste Oosterparkstraat en zag daar een leuke etalage van Beter en Leuk. Een bijzondere naam, dus daar wilde ik wel even verder kijken. Het zag er bijzonder uit, maar het had wel iets en ze schonken er koffie en wie niet waagt blijft maagd zegt Simon altijd, dus ik ging naar binnen, nam plaats aan een tafel en bekeek de kaart. Die zag er goed uit, met heel veel organische, veganistische en over het algemeen genomen gezonde gerechten. Ik bestelde uiteindelijk een latte macchiato en de pannenkoeken van haver en boekweit met dadelroom, noten en fruit.

Het duurde even voordat een en ander uitgeserveerd werd, ik vermoed dat dat door de kou kwam die het personeel ervaarde. Ik heb er zelf niet veel van gemerkt, maar een van de dames liep de hele tijd met een muts op, ik denk omdat ze een koud hoofd had :-). Het eten was echter wel het wachten waard, lekkere stevige pannenkoeken, alles helemaal vers met een bite en geserveerd met een uitstekende ahorn siroop. Ook de koffie was zonder meer goed te noemen, dus algeheel een prima ervaring en een leuk adres om te onthouden op de grens van Amsterdam Zuid en Amsterdam Oost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten