maandag 19 januari 2015

Vondelpark Loop 2015

Puffend over de finish
Zondag was het alweer tijd voor de eerste wedstrijd in het Rondje Mokum Loopcircuit. De start van de 10 km was om 13.00 uur, dus er was voldoende tijd om tijdig een goed ontbijt te eten en niet te haasten bij het omkleden. En, hoopte ik, ook voldoende tijd voor de regen om weg te trekken. Dat laatste bleek helaas ijdele hoop te zijn. Daarom brachten Ans, Daan en Jeroen mij om 12 uur richting het Vondelpark en liepen we naar de muziektent waar de warming up plaats zou vinden. Die was er ook, alleen waren er wat minder mensen dan ik had verwacht, namelijk om precies te zijn acht stuks. Nou ja, in ieder geval persoonlijke aandacht en de trainer bracht de groep na de warming up naar de start. Dat ging echter nog wel 20 minuten duren, dus snel naar binnen bij de StayOkay om warm en droog te blijven, om 12.55 naar buiten en om 13.00 uur strak klonk het startschot om drie ronden door het Vondelpark te lopen. Wat viel me uiteindelijk op aan de race? Als eerste dat drie keer hetzelfde rondje eigenlijk best saai wordt, ik heb toch liever een ronde of zelfs een loop van A tot B, dat is toch interessanter. Het viel me ook op dat de mensen die voor de prijzen lopen, dat echt heel hard doen :-), toen ik aan de tweede ronde begon, haalde de uiteindelijk winnaar me al in, omdat hij al aan zijn derde ronde startte. ook opvallend was dat ik bijna de hele wedstrijd naast een dame heb gelopen die geen schoenen nodig had en de hele race op blote voeten heeft gelopen. En als laatste werd me wel duidelijk dat in de regen lopen met een muts op voor een brildrager geen feest is, want je ziet haast geen sier, telkens beslaan je brillenglazen en wordt je afgeleid om de bril weer schoon te maken. Dat gaat ook zeker ten kosten van de tijd, want uiteindelijk kwam ik niet sneller dan 1.03 over de finish. Jammer, ik had gehoopt deze keer voor een tijd binnen het uur te gaan, maar dat zat er deze keer niet in. Nou ja, op naar de volgende wedstrijd, volgens mij de Louis Vink loop op 15 maart. Dat wordt dan overigens een druk loopmaandje, want daarin zitten ook de Brettenloop en de Zandvoort Circuit loop.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten