donderdag 8 januari 2015

Eten in Boston - deel 2

Cappuccino en cannoli
Het spreekt denk ik voor zich dat, na de pizza, ik geen bakje koffie bij Regina Pizza ging bestellen. Gelukkig stond er op de wandeling van de Flying Dutchman ook een plek die volgens de schrijver de beste cappuccino van Boston schonk. Nu was mijn vertrouwen in de term "de beste xxx van Boston" wat geschonden na mijn ervaring bij Regina Pizza, maar toch wandelde ik naar Caffé Vittoria. Toen ik binnen kwam, was het al direct anders dan bij Regina. Het was er gezellig druk en ik werd verwelkomt door een bijzonder aardige serveerster die me naar een tafeltje bracht en me direct de kaart gaf. Qua koffie wist ik het natuurlijk al, want ja, hier was de beste cappuccino van Boston, nietwaar :-)? Maar de gebakjes zagen er ook erg goed uit en hoewel ik me erg probeerde in te houden, bleek mijn wilskracht toch helaas niet goed genoeg om niet te bestellen en vergreep ik me aan een vers gemaakte cannoli. Zowel de koffie als de cannoli waren allebei erg smakelijk, de koffie was voor een cappuccino wel erg heet, maar dat kon ik eenvoudig oplossen door eerst de cannoli op te eten, die qua wafel erg krokant was en een smeuïge vulling van ricotta crème. Deze keer moet ik de samensteller van de wandeling door foodie-boston gelijk geven: dit café serveert inderdaad bijzonder smakelijke koffie en gebakjes, een echte aanrader voor een bezoekje als je de North End van Boston bezoekt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten