maandag 26 januari 2015

De klassieker

Het oude logo van ons aller Ajax
Zondag was ik voor de verandering weer eens in de Arena.  Het was tijd voor de klassieker Ajax - Feijenoord, maar waar ik vroeger al weken wist dat die eraan zou komen, vroeg een vriend mij een paar dagen van tevoren of ik mee wilde gaan en dat was eigenlijk de eerste keer dat ik eraan dacht. Een klassieker laat je echter net lopen, dus om 12.30 zat ik er helemaal klaar voor en ging ik er vanuit dat we een spektakelstuk voorgeschoteld gingen krijgen. Dat viel dus even flink tegen. Tenminste, als je jezelf Ajacied noemt. Hoewel het pijn aan mijn hart doet, is de waarheid dat Ajax met het resultaat van 0-0 zijn handen dicht mocht krijgen en dat ze echt een punt hadden gewonnen, wat ook nog eens bijzonder onverdiend was. Dat was wel even slikken, maar ja, als je de oorlog ook moet zien te winnen met Lucas Andersen op het middenveld en als Boilesen voor de zoveelste keer fout op fout stapelt en ook nog eens geblesseerd raakt waardoor een aanvallende wissel niet meer doorgevoerd kan worden, dan is het ook gewoon op. Zes punten achter op PSV, dat hoeft niet erg te zijn, de afgelopen jaren heeft ons aller dat steeds ingehaald, maar of het dit jaar weer feest vieren wordt, ik heb er een hard hoofd in. Als er maar geen paniek aankopen worden gedaan, dat is zonde van het geld (tenzij ze mij nog een contract aan willen bieden, natuurlijk :-)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten