zaterdag 17 januari 2015

Kippen

Het hok is gevuld
Ik denk dat het iets van negen maanden geleden is dat Ans een impuls aankoop deed. Geen schoenen of een mooi jurkje. Ook geen slow juice pers. Nee, het betrof een kippenhok ! Samen met Rilana en Mark en Hans en Leny werd het hok in elkaar gezet en iets later door Ans in de verf gezet. Het enige wat nog nodig was, waren een paar vaste bewoners. Dat duurde een paar weken en nog een paar weken en nog een paar weken, totdat het zo lang duurde dat ik dacht dat er binnenkort krakers in het hok zouden gaan zitten. Maar opeens werd er actie ondernomen. Het moest een verrassing blijven, maar mijn kinderen zijn niet zo goed in het bewaren van geheimen, dus net voordat ik naar Boston vertrok vertelde zowel Jeroen als Daan mij dat er die week kippen gehaald gingen worden bij GroenRijk. En inderdaad, via de whatsapp had ik de eerste foto's al binnen toen ik Logan Airport opliep en een paar dagen later kon ik de kippen in levende lijven beschouwen. Uiteindelijk zijn het er drie geworden, met de namen Dance, Ninja (de adoptiekip van Rilana en Mick) en Karate Henkie. Jeroen is helemaal into de kippen en verzorgd ze erg goed, geholpen door Ans en met veel enthousiasme aangemoedigd door Daan. Nog een paar weken wachten en dan zal ik mijn plicht mbt de kippen gaan vervullen, namelijk het eten van de eieren die ze dan gaan leggen :-). Maar eerlijk is eerlijk: het zijn gezellige beestjes en het geeft toch extra sfeer in de tuin! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten