woensdag 21 januari 2015

Geflipt

Hans en Leny gingen voor de kipburger
De laatste tijd schieten de hamburgertenten die wat beters bieden dan de traditionele grillburger als paddenstoelen uit de grond. Vertelde ik eerder al over de ThrillGrill in de Gerard Doustraat en het filiaal van The Butcher in de Foodhallen (overigens zit er ook een zaak op de Albert Cuyp), deze keer sta ik even stil bij de meest recente toevoeging aan dit pallet van etablissementen die hamburgerminnend Nederland doen watertanden. Het betreft Geflipt op de van Woustraat 15. Deze zaak zit nog niet zo heel lang op deze locatie, maar via een vriend werd ik erop geattendeerd en nadat ik vorige week even langs de zaak was gelopen toen ik Daan en Thymo op ging halen bij de Games workshop en had gezien dat het er in ieder geval van buiten goed uit zag, besloot ik woensdag als lunch eens samen met mijn moeder en stiefvader de proef op de som te nemen. 

De "Vurig"
Het was redelijk rustig op woensdagmiddag, dis konden we eenvoudig plaats nemen aan een van de grote houten tafels. We zaten naast de store manager en wat mij opviel was dat hij geen burger had maar een tosti. Dat voorspelde niet veel goed en dat vertelde ik hem ook maar direct, waarop hij mij kan vertellen dat Geflipt ook tosti's wil gaan verkopen en dat zij de eerste proefbaksels aan het proberen waren. Nou vooruit, we vertrouwen er maar op. Na de kaart bestudeert te hebben koos ik uiteindelijk voor de Vurig, de pittige burger van Geflipt terwijl Hans en Leny allebei voor de Kiplekker. Daarbij een portie franse frietjes en de rode koolsalade en daarmee zouden we toch genoeg moeten hebben voor de lunch. De burgers werden snel uitgeserveerd (ik denk een minuut of tien) en ze waren bijzonder smakelijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat Vurig voor mij niet helemaal de lading dekt. Ja, het was een goede burger en ja, er zat een jalapeno peper op, maar om nou te zeggen dat dit in de top 10 pittige gerechten staat? Nou nee. De frieten waren prima en de salade zelfs uitstekend. Voeg dat bij een erg correcte en leuke bediening en ik kan me voorstellen dat Geflipt een leuke plek gaat worden voor zowel mensen van bedrijven die willen lunchen (DNB zit om de hoek, dus ik vermoed ook wel wat pakken van bankiers :-)) of voor studenten die 's avonds nog lekker een burger willen tikken voordat ze stad in gaan. Ik kom hier zeker nog terug, maar als me het mes op de keel gezet zou worden, zou ik toch eerder voor de Thrill Grill gaan. Eerlijk is eerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten