donderdag 22 januari 2015

USA 2015: het wordt New York

Flat Iron Building, zelf genomen in december 2013
Normaal is de reis die ik samen met Frank, Simon en René ieder jaar naar de USA maak al lang in kannen en kruiken, maar dit jaar liet het door omstandigheden een stuk langer op zich wachten. Het besluit waar we heen gaan was echter zo genomen: we gaan terug waar onze USA vakanties in 1993 begonnen, namelijk The Big Apple, New York City. De tickets zijn inmiddels geboekt, dat was nog best een uitdaging, omdat het KLM webcare team had aangegeven dit voor ons te gaan doen en dan blijkt dat je toch nog even op je hoeden moet blijven. Uiteindelijk duurde het drie dagen om de tickets geregeld te krijgen, waarbij ik enkele vragen wel drie keer moest beantwoorden. Maar goed, uiteindelijk was het geregeld en zijn de stoelen gereserveerd en betaald, dus een belangrijke stap is genomen. Volgende halte: het kiezen van onze verblijfplaats. Normaal is dat niet zo moeilijk en nemen we een leuk hotelletje voor weinig, maar "een leuk hotelletje voor weinig"  en "New York"  zijn twee begrippen die moeilijk in een zin samen te brengen zijn. Dus zijn de taken verdeeld: Simon gaat op zoek naar een paradijsje waar we kunnen slapen via AirBNB en René gaat zich storten op de mogelijkheden in hotels. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, ik heb veel vertrouwen in mijn maatjes om met een mooi voorstel te komen! Wat in ieder geval anders gaat zijn dan in 1993 is dat waar we toen alleen maar op Manhattan zijn geweest we nu in ieder geval meerdere stadsdelen gaan zien. Uiteraard ook Manhattan (want met de nieuwe hobby van Simon, Frank en mij moet er natuurlijk een rondje Central Park hardgelopen worden), maar we zullen zeker ook Brooklyn en The Bronx bezoeken. Nou ja, 22 tm 30 mei zijn we er in ieder geval, ik heb er in ieder geval veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten