maandag 12 januari 2015

RIP: Hokkai Kitchen Haarlem

Helaas, geen Hokkai meer in Haarlem
Ken je dat gevoel? Om een onverklaarbare reden krijg je opeens trek in iets. Dat had ik van de week en het betrof sushi. Toeval bestaat dan niet, want op het moment dat ik eraan dacht dat ik snel weer eens een mooie box moest gaan halen bij mijn favoriete sushi tent, Hokkai Kitchen, mailde Ans mij of ik toevallig trek in sushi had en dat zij die wel kon halen als ze weg ging bij de Raaks Halle. Nou, dat kwam goed uit en ik mailde terug dat dat een erg goed idee was. Helaas kreeg ik een paar minuten later het bericht dat Hokkai Kitchen op zaterdag dicht was. Dat kon echt niet kloppen, want ik heb vaker op zaterdag daar sushi gehaald. Dat bleek correct te zijn, want nog een paar minuten later kreeg ik van Ans het bericht dat de zaak voorgoed gesloten was! Er hing een brief op het raam (zie foto) die er in het kort op neer kwam dat er simpelweg onvoldoende klandizie de afgelopen jaren was geweest om deze locatie rendabel te maken en dat daarom 31-12 de laatste dag was dat ze open waren. Super jammer, want dit was echt by far de beste sushi zaak die ik tegen ben gekomen in Haarlem en ook voor zover ik weet in Amsterdam (ok, op het Okura hotel na dan, maar daar betaal je dan ook 25 Euro voor 5 stukjes tonijn nigri en dat is toch wel aan de prijs). Het enige goede nieuws was dat de locatie in IJmuiden nog open is gebleven, dus ik denk dat ik daar nog wel eens wat ga halen, is alleen een stuk langer rijden. Maar ja, voor goede sushi moet je wat over hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten