donderdag 4 maart 2010

Arrivedeci Claire!!!


Gisteren hadden we natuurlijk de gemeenteraadsverkiezingen. In het landelijke Haarlemmerliede en Spaarnwoude was de grote winnaar de VVD. Ja, ik voel me thuis in deze gemeente met veel liberalen om me heen. Zeker omdat D66 de tweede partij was, dus vrijzinnigheid alom. Slechte uitslag voor de PvdA, maar de echt grote verliezers waren CDA en SP. Die laatste trok vandaag direct de conclusie en zette fractieleider Agnes Kant aan de kant. Agnes schijnt dat "zelf bedacht" te hebben, maar volgens mij gebeurd er in de SP niets dat niet geregiseerd is door de grote "director" himself, Jan Marijnissen. Het is af en toe net voetbal, je weet dat als de voorzitter van Ajax blijft beweren dat de positie van de trainer NIET ter discussie staat hij de volgende dag zijn koffers kan pakken en met een oprotpremie de Arena verlaat. Dat gevoel kreeg ik ook toen ik gisteren ome Jan een grote preek zag houden over de kwaliteiten van onze Agnes. Ik dacht, ja hoor, daar gaat ze, die gaat de week niet overleven als politiek leider. En verdomd, ik zat in de auto en luisterde naar BNR en daar werd verteld dat de SP in spoedberaad bij elkaar was en 10 minuten later was het hoge woord eruit. Jammer voor Agnes, want ze had het hart op de juiste plaats, was uitstekend opgeleid (aaaii...dat is geen pré bij de SP), maar ze had de uitstraling van een heks met haar schelle en overslaande stem en altijd die verongelijkte blik in haar ogen alsof de wereld haar per definitie elke dag iets kwaads aan wilde doen. En de schoenen van Jan Marijnissen zijn helaas voor haar te groot gebleken om te vullen. Ik zeg: arrivedeci Claire en veel succes op je volgend KANToorbaan!

6 opmerkingen:

  1. Prachtig toch dat BNR, je bent altijd gelijk op de hoogte van het laatste nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, haar betogen raakten toch KANT noch wal. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is mooi om te zien hoeveel grapjes je met het woord KANT kunt maken. More please!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd of Marijnissen ook weer vierKANT achter de nieuwe leider Emile staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als hij hem maar niet van KANT maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gehoord dat Agnes een nieuwe hobby heeft: KANTklossen.

    BeantwoordenVerwijderen