dinsdag 2 maart 2010

Tandarts assistente

Vandaag was het tijd voor mijn halfjaarlijkse bezoek aan de tandarts. Inmiddels is mijn mond gevuld met kronen en vullingen (gelukkig is men zover gekomen dat dat allemaal niet meer van echt te onderscheiden is, leve de witte vullingen :-)), dus veel valt er niet meer te maken. De controle duurt daarom meestal ook maar 2 minuten, maar daarna ben ik het slachtoffer van de tandarts assitente die bij beunt als mond hygiëniste (het is andersom, maar dan is het verhaal minder leuk). Daar gaat dan wel wat meer tijd in zitten, kost zo'n twintig minuten, maar dan is alles wel echt helemaal goed schoon. Deze keer stond ik voor een extraatje op de planning, namelijk het bleken van mijn tanden. Om dat te kunnen doen, moest er een afdruk van mijn gebit gemaakt worden. De laatste keer dat ik dat had laten doen was bij de "beugel tandarts". Dat vertelde ik ook, ik was 15 jaar toen ik dat voor het laatst deed en gaf aan dat dat dus alweer 25 jaar geleden is. Na 2 minuten stilte zei de mond hygiëniste: "volgens mij maak je een foutje, want als je 15 was en het 25 jaar geleden is, dan moet je 40 jaar zijn". Toen ik dat bevestigde viel ze van haar stoel af (let op: de mondhygiënte is eind twintig), want dat kon toch niet zo zijn, ik zag er echt op zijn oudste begin 30 uit!! Mijn dag was natuurlijk weer gemaakt, en ik koester de gedachten dat deze bijzonder aardige jonge dame me niet in de maling heeft genomen (zalig zij de onwetende...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten