maandag 8 maart 2010

Ooglaseren

Afgelopen week heb ik met het idee lopen spelen om mijn ogen te laten laseren. Dat is een flinke stap voor mij, want ik draag sinds de vijfde klas van het gymnasium (het breekpunt was dat ik het bord van de scheikunde leraar meneer Dille niet meer kon lezen) een bril, dus al 26 jaar. En eerlijk is eerlijk: ik heb er nooit moeite mee gehad, een mooie bril is ook een uitdrukking van stijl en goede smaak en kan een bijzonder mooie accessoire zijn. Maar soms is het ook een hindernis.Als het regent heb je altijd een probleem met water op de glazen of begint hij te beslaan. Maar nog veel belangrijker: als het zonnig is, dan is het steeds wisselen van de ene bril op en de andere bril weer af. Natuurlijk, je kunt van die hele suffe voorzettertjes gebruiken (dus plastic glazen die je weer voor je brillenglazen kunt plaatsen), maar dan moet je wel echt geen enkel gevoel voor esthetiek hebben of een echte nerd zijn om daar anno 2010 nog mee rond te gaan lopen. En daarnaast zijn zonnebrillen natuurlijk supercool :-)! Meer dan genoeg reden om nog eens goed na te denken of er geen manier is om van de bril af te komen, Contactlezen zijn een no go, want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om met mijn vinger in mijn oog te gaan zitten pulken om een lens in te doen of een opgerolde lens ergens uit een oogkas vandaan te kunnen krijgen. Dus dan is laseren de enige manier. Er is nu veel ervaring mee en redelijk gevaarloos te zijn. Nu sta ik nog niet gelijk te juichen, maar met de hedendaagse techniek van internet is wat onderzoek tegenwoordig redelijk snel gedaan. Ik heb mezelf daarom als doel gesteld deze week wat onderzoek te doen wat de mogelijkheden en risico's zijn en eind van de week een besluit te nemen hoe verder te gaan. Iedereen die ervaring en advies heeft nodig ik graag uit om dat hier achter te laten! Please help!!!

1 opmerking:

  1. Geen ervaring en geen advies maar dit is iets waar ik ook al een paar jaar mee rondloop (en nog steeds niet aandurf). En het begint nijpender te worden want ik moet eigenlijk aan de vari focus. Voor kleine lettertjes van dichtbij moet ik de bril afzetten. Dit begint ergens tussen de 40 en de 50 te lopen dus dan weet je dat alvast.

    BeantwoordenVerwijderen