zondag 21 maart 2010

Disco Inferno!

Vrijdag was het feesten geblazen! In de school van Daan en Jeroen, de Halverwege in Halfweg, was het tijd voor een heerlijke glitterdisco. Om half vier ging de klas van Jeroen helemaal los en om zes uut mocht de klas van Daan op de dansvloer. Daarvoor moest natuurlijk wel de juiste outfit samengesteld worden, want zoals gezegd, het was een GLITTERdisco. Jeroen was snel klaar met zijn keus, het moest een roze prinsessenjurk worden, met zijn roze zonnebril. Dat vond ik eigenlijk niet zo een goed idee, want ik wilde hem eigenlijk in bescherming nemen. Iedereen weet dat Jeroen soms zich als meisje verkleed, maar om nu zo naar school te gaan vond ik wat te ver gaan, met name omdat hij er wellicht mee gepest kon worden. Maar Jeroen werd in en in verdrietig toen ik dat tegen hem zij (nadat hij eerst razend was geworden), dus nadat Ans met de ju afgestemd had of we dit wel konden en mochten doen namen we het besluit om hem gewoon in de kleren die hij graag wilde naar school te laten gaan. Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Jeroen blijft Jeroen en heeft een sterke eigen mening en daar is hij moeilijk van af te brengen.
Daan ging voor iets voorzichters, namelijk een glitter cowboyhoed, een glitter vest en een glitter riem. Hij was al helemaal de grote man, want al bij zijn binnenkomst verdrongen de meiden zich om hem heen en iedereen wilde met de lonesome cowboy de dansvloer op. Voordat dat kon gebeuren, moest ik natuurlijk eerst Jeroen ophalen. Die vertelde me dat hij een hele leuke avond gehad had, waarin hij veel gedanst en gelachen had. Mijn angst dat hij gepest zou worden bleek onterecht. De juf had niets ervan gemerkt. En Jeroen zelf ook niet. Nou ja, één jongetje, Mitch, had even om hem gelachen. Ik vroeg Jeroen wat hij daar dan aan gedaan had. "Nou papa, ik zei heel netjes ophouden, dat vind ik niet leuk.....KUTKIND....en daarna durfde hij niks meer te zeggen". Hmmm....eens zien hoe Jeroen aan die vocabulaire komt! Daan werd om half acht van de dansvloer gesleept, samen met zijn vriendin Anna Sophie waren zij de laatste die stopten met feest vieren. In de auto vertelde hij met wie hij allemala had gedanst en dat was een heel balboekje wat bij op kon noemen. De muziekjes die gedraaid werden waren allemaal vet cool, maar de echt uitschieters waren van de vijf Michaels! Uhh...wie zijn dat? Nou, die band met vijf keer Michael Jackson. Duurde even voordat ik begreep dat hij The Jackson Five bedoelde :-). In ieder geval hebben de mannen zich meer dan uitstekend vermaakt en is dit volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten