zaterdag 20 maart 2010

Privium lidmaatschap

Over een half jaar staat een stedentripje naar New York en Boston voor Ans en mij op het programma. Ik heb er nu al erg veel zin in, maar waar ik altijd wel tegenop zie zijn de lange rijen voor de douane. Met name JFK is een hel wat dat betreft, maar ook op Schiphol wil er nog wel eens een hele flinke rij staan om het land weer in te mogen. Op aanraden van een aantal zeer actieve reizigers (met dank aan Berber en Annelies) heb ik mij eens een uurtje verdiept in de voordelen van het Privium programma. En die vond ik wel interessant genoeg om daar gebruik van te gaan maken. Zo kun je met een iris scan door de douane, alle rijen omzeilend. Je kunt gebruik maken van de lounge voordat je instapt (in plaats van op een een slechte stoel voor de gate te hangen), je kunt met een economy ticket toch business class inchecken, je kunt vooraan parkeren op Schiphol en je bagage komt als eerste op de bank. En je kunt je Privium laten linken aan het Flux programma van de USA, zodat je dezelfde voordelen daar ook hebt. Dus na het invullen van een formulier op Internet (geen Quinty voor de kenners, dit was echt slechter) werd ik geregistreerd in de database en mochten Ans en ik vrijdag op bezoek bij de Privium Club om een irisscan te laten maken. Dat ging allemaal erg professioneel en heel erg snel, ik was er echt van onder de indruk, want alles was binnen 20 minuten gereed. Helemaal top! In april maak ik mijn eerstvolgende vliegreis (Rome, we komen), dan ga ik de iris scan eens voor het eerst echt uitproberen, wacht ik na de douane wel op Frank, Simon en René :-).

1 opmerking:

  1. Uiteraard verwachten we dat je ons met een kop koffie staat op te wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen